Cene namirnica u Velikoj Britaniji u aprilu porasle za 5,9 odsto
26.4.2022 14:47 Autor: Redakcija Biznis.rs 5
Prosečni račun za hranu Britaniji bi mogao ove godine da poraste za 271 funtu ukoliko cene nastave da rastu, pokazuju istraživanja.
Cene namirnica su u aprilu bile veće za 5,9 odsto u odnosu na prethodnu godinu, što je najveći rast još od decembra 2011. godine, navodi kompanija za istraživanje tržišta Kantar.
Kako se navodi, zbog sve većeg pritiska na budžet, potrošači su počeli da se okreću maloprodajnim radnjama koje nude popuste, kao što su Aldi i Lidl. Problemi u nabavnim lancima, ukrajinski rat i rast cena sirovih materijala doprinose i poskupljenju prehrambene robe, piše BBC.
U periodu koji je pokrilo istraživanje kompanije Kantar, Aldi je najbrže rastuća prehrambena prodavnica sa rastom prodaje od 4,2 odsto u 12 nedelja do 17. aprila. Iza nje je Lidl, koji beleži rast prodaje od četiri odsto.
U poređenju sa istim periodom prošle godine, obe ove maloprodaje posetilo je oko milion novih kupaca, što je dovelo do toga da obe radnje dobiju rekordni udeo u tržištu, navodi se u izveštaju.
Tesco je, pored njih, jedini maloprodajni lanac koji je zabeležio rast udela u tržištu — za 0,3 procentna poena do 27,3 odsto ukupne prodaje namirnica.
Maloprodaja Sainsbury’s i dalje čini 15 odsto tržišta, a slede je Asda sa 14,1 odsto i Morrisons sa 9,5 odsto. Aldi čini 8,8 odsto, a Lidl 6,6 odsto udela.
Pročitajte još:
Prošlog vikenda neki supermarketi su uveli ograničenja na količinu jestivog ulja koju jedan potrošač može da kupi, uzimajući u obzir da su dobavljači pogođeni rusko-ukrajinskim sukobom.
Veći deo suncokretovog ulja koji se koristi u Britaniji poreklom je iz Ukrajine, a prekid izvoza doveo je do nestašice i povećane potražnje za zamenskim proizvodima.
Kantar u izveštaju navodi da je tržište jestivog ulja u aprilu poraslo za 17 odsto, pri čemu je vrednost suncokretovog ulja porasla za 27 odsto, a biljnog ulja za 40 osto.
U međuvremenu, po prvi put od početka pandemije, supermarketi beleže pad prodaje 0,6 odsto u poređenju sa periodom od pre dve godine. U analizi kompanije Kantar navodi se da je mogući razlog tome popuštanje mera vezanih za pandemiju.
U toku 12 nedelja do 17. aprila prodaja u supermarketima je pala 5,9 odsto, dok je u poslednje dve nedelje zabeležen pad od 4,1 odsto.
Online prodaja namirnica je, u poređenju sa 2021. godinom, pala za 15 odsto.
TATJANA
26.4.2022 #1 AuthorPa ovo i nije strasno, kakvi su uslovi
Milovan94
26.4.2022 #2 AuthorSve mi nešto teško zbog njih.
MARA
26.4.2022 #3 AuthorMnogo se brinem za njih.
GOCA BG
26.4.2022 #4 AuthorMi nemamo za sada nestasicu ulja,ali inflacija u odnosu na njih mnogo je veca,a o standardu da ne govorimo…
MIŠKOVIĆ
27.4.2022 #5 Authorda nebrinemo mi za engleze. standard je mnogo viši. osetiće i oni krizu ali samo tako da će morati da se odreknu jedne večere u restoranu mesečno
kod nas je to mnogo veći rizik da veliki deo stanovništva pređe granicu siromaštva