Da li će novi film o tajnom agentu 007 „oživeti“ bioskopske blagajne?
LifestyleSrbijaSvetVestiZanimljivosti
11.9.2021 12:01 Autor: Miljan Paunović
Pandemija korona virusa nanela je filmskoj industriji gubitke koji se mere u milijardama dolara, što zbog odlaganja premijera filmova, što zbog obustavljanja ili pomeranja rokova pojedinih projekata. Bioskopi su takođe ugroženi i pokušavaju da vrate publiku.
Kako za Biznis.rs kaže PR menadžer beogradske Kombank dvorane Jelena Kostadinović Burazor, na njihovu veliku radost bioskop se još uvek percipira kao najbezbednije mesto zabave.
„Svakako da su bioskopi, pa i naša institucija, uostalom sve ustanove kulture, pretrpele značajne gubitke u doba pandemije, jer smo bili zatvoreni. Sada je veliki izazov stati na noge i vratiti se na poznatu putanju. Publika se polako vraća u sale, naročito vikendom. Tada ljudi imaju više vremena, pa su i filmske projekcije posećenije“, navodi naša sagovornica.
Pandemija je promenila navike ljubitelja filmova, te su zbog novonastale situacije morali da neke od velikih filmskih hitova pogledaju na nekoj od striming platformi, poput Netflixa ili HBO, u kućnoj atmosferi.
Jelena Kostadinović Burazor veruje da će se to promeniti i da će se publika vratiti da gleda filmove na velikom platnu.
„Iako su nam platforme pomogle da oživimo taj osećaj ushićenja gledanja najnovijih filmskih ostvarenja u doba pandemije, svakako želim da verujem da će bioskopi ostati najposećenije mesto filmske zabave, što se zaista donekle već realizuje. Mi poštujemo sve mere zaštite u borbi protiv Covida-19 i u našoj dvorani i salama za projekcije obavezne su maske za lice, tu su i dezinfekciona sredstva, razmak među posetiocima“, objašnjava.
Svetske producentske kuće ne žale milione dolara kako bi vratile publiku pred veliko platno, te je ATC films angažovao Oskarovku Nikol Kidman (Nicol Kidman) da za 25 miliona dolara „vrati“ publiku u cineplexe, i to putem reklame u kojoj će imati glavnu ulogu.
Jedan od najiščekivanijih filmova od početka pandemije konačno će doživeti svetsku premijeru 28. septembra u Royal Alber Hall-u u Londonu. Naime, producenti serijala filmova o čuvenom tajnom agentu 007 – Džejmsu Bondu (James Bond) nakon skoro dve godine odlaganja i kalkulacija odlučili su da puste novi i poslednji deo u kome će glumiti Danijel Krejg (Daniel Craig) u distribuciju, rizikujući krajnji konto na bioskopskim blagajnama. Za sada su filmovi sa najvećom zaradom o Bondu „Spectre“ iz 2015. godine sa više od 850 miliona dolara, dok je „Skyfall“ iz 2012. godine inkasirao više od 1,1 milijardu dolara. Videćemo kako će proći „No Time to Die“ koji je produkciju koštao 250 miliona dolara – najviše od svih prethodnih delova.
Milionski projekti na striming platformama
Dok jedni trpe, drugi profitiraju. Striming platforme poput Netflixa, HBO, Amazon Prime, iskoristile su period korone i ušle u „zlatno doba“ sa svojim produkcijama.
Netflix je objavio da će tokom ove godine uložiti u svoje projekte 17 milijardi dolara. U prvom kvartalu najviše gledalaca privukli su filmovi poput “Outside the Wire” 66 miliona, “Yes Day” 62 milliona i “To All the Boys I’ve Loved Before” trilogija koja je za televizore i kompjutere okupila 51 milion gledalaca.
Ipak, na striming platformama se više gledaju serije, čiji se budžeti po epizodi mere u desetinama miliona dolara. Tako je, na primer, Netflixova nagrađivana serija „The Crown“ dostigla cifru od 13 miliona dolara po epizodi, ali nije uspela da pretekne seriju iz produkcije HBO „Tha Pacific“ čija jedna epizoda košta čak 20 miliona dolara.
Amazon Prime ovih dana najavljuje novi epsko-fantastični spektakl „The Wheel of Time“ čija jedna epizoda košta 10 miliona dolara.
Pravu poslasticu ova produkcija sprema za 2. septembar 2022. godine. Za taj datum je najavljena premijera serije „Gospodar prstenova“, kao jedan od najskupljih televizijskih projekata u istoriji, vredan čitavih milijardu dolara. Ova serija prati događaje nekoliko hiljada godina pre nastanka čuvenog „prstena moći“, kao i razloge zbog kojih je on iskovan.