Sektor visoke mode će do 2025. godine dostići rast od oko 132,8 milijardi dolara

Da li luksuzni brendovi zloupotrebljavaju održivost?

LifestyleLuksuzNovacVesti

14.8.2022 10:44 Autor: Marija Krsmanović 30

Da li luksuzni brendovi zloupotrebljavaju održivost? Da li luksuzni brendovi zloupotrebljavaju održivost?
Luksuzni modni brendovi imaju značajan udeo u globalnoj ekonomiji i, ma koliko delovalo da primat preuzima brza moda, velika imena u ovom svetu nalaze... Da li luksuzni brendovi zloupotrebljavaju održivost?

Luksuzni modni brendovi imaju značajan udeo u globalnoj ekonomiji i, ma koliko delovalo da primat preuzima brza moda, velika imena u ovom svetu nalaze načine da privuku kupce i svoje prihode drže na uzlaznoj putanji.

Kako navodi Statista, prošle godine industrija visoke mode je zabeležila rast do skoro 108,4 milijarde dolara, a očekuje se da će do kraja 2025. godine ovaj privredni sektor generisati prihode od 132,8 milijardi dolara. Veliki modni brendovi na različite načine pokušavaju da taj rast osiguraju, a za mnoge od njih to podrazumeva i okretanje ekologiji.

Prema Bloombergu, modna industrija je odgovorna za oko 10 odsto globalnih emisija ugljenika.

Zato je za velike kuće kao što je Chloé “održivost” postala jedna od najvažnijih reči, u kompaniji Stella McCartney održiva moda ima posebno mesto još od 2001. godine, a u sprovođenju zelenih ciljeva zdušno učestvuje Louis Vuitton, čije ekološke patike ljubitelji luksuzne obuće, kako piše Vogue, ovog meseca željno iščekuju.

Kako stvari trenutno stoje, održivost je za brendove dobra reklama, bilo da je u pitanju brza ili visoka moda. Međutim, postavlja se pitanje da li je za modne kuće ona išta više od toga.

Patike za večnost i najskuplja kesa za smeće na svetu

U maju ove godine “patike iz kontejnera” brenda Balenciaga izazvale su čuđenje potrošača. Limitirana kolekcija sa 100 pari iznošenih, pocepanih i prljavih starki, kako su tada naveli iz čuvene modne kuće, kreirana je da “traje zauvek”. Cene patika kretale su se između 495 i 1.850 dolara, navodi CNN.

Ovim potezom, Balenciaga je podstakla razgovore o preteranoj potrošnji, ali i reciklabilnosti odevnih predmeta i obuće, a mišljenja su bila šarolika. Mnogi kolekciju izvrgavali ruglu, a bilo je i onih koji su smatrali da će patike pronaći kupce upravo zbog toga što su pravljene da traju večno.

Bilo kako bilo, ovaj brend je nastavio da realizuje kontroverzne ideje kreativnog direktora Demne Gvasalije (Demna Gvasalia), pa se tako pre nekoliko dana u centru pažnje šireg auditorijuma našla torba dizajnirana po uzoru na kesu za smeće, vredna 1.790 dolara.

Foto: Revija Balenciaga 360°/ YouTube.com

Torba je prvi put predstavljena u maju na reviji koja je održana u prostorijama Njujorške berze i koja je, uzimajući u obzir da se dotakla i rata u Ukrajini, predstavljala svojevrstan socijalni komentar.

Vogue je tada pisao da je ova revija jedan od događaja koji menjaju oblik modne industrije. Smer u kome ta se promena kreće još uvek je, reklo bi se, maglovit.

Razlog tome je i činjenica da neke modne kuće pokušavaju da pariraju brendovima brze mode, koji su zahvaljujući društvenim mrežama postali izuzetno popularni.

Ako se uzme u obzir da je prošle godine oko 60 odsto modnih kompanija optuženo da vrše “zeleno pranje”, jasno je da je za ostvarivanje održivih ciljeva u ovoj i mnogim drugim granama industrije za početak neophodna transparentnost.

  • MADMAX

    14.8.2022 #1 Author

    Snob brzo postane rob.

    Odgovori

  • MARKO7

    14.8.2022 #3 Author

    Ja iskreno mislim da iskoriscavaju

    Odgovori

  • Milovan94

    14.8.2022 #6 Author

    Naravno da zloupotrebljavaju

    Odgovori

  • ZVEZDICA01

    14.8.2022 #8 Author

    Igre za bogate

    Odgovori

  • VANJA

    14.8.2022 #9 Author

    Najbitnija je transparentnost!

    Odgovori

  • VILENJAK

    14.8.2022 #10 Author

    Hrana za ego bogatih.

    Odgovori

  • GOCA BG

    14.8.2022 #11 Author

    Zloupotreba je prisutna svuda,tako i u svetu mode…

    Odgovori

  • VOJKAN

    14.8.2022 #13 Author

    Nije bitno kako je već od čija je marka

    Odgovori

  • IVAN

    14.8.2022 #14 Author

    Ko je u danasnje vreme posten? Retko ko

    Odgovori

  • Anna

    14.8.2022 #15 Author

    Ovce su za šišanje… ili carevo novo odelo? Koji slogan će biti sledeći?

    Odgovori

  • Milisavka

    14.8.2022 #16 Author

    Strasno je šta rade

    Odgovori

  • BRANA19

    14.8.2022 #17 Author

    I te kako…

    Odgovori

  • MARE

    14.8.2022 #18 Author

    Samo da prodje trend glomazne, nakazne obuce , u odnosu na to i kesa za djubre je prihvatljiva.

    Odgovori

  • Maša

    14.8.2022 #19 Author

    Za snobice…

    Odgovori

  • MAJALG

    14.8.2022 #20 Author

    Naravno da iskoriscavaju, ali lobiranje sa mnogo novca kao i u drugim sferama daje rezultete i tako se prave samo jos vece pare.

    Odgovori

  • Dzebac

    14.8.2022 #22 Author

    Koriste svoju poziciju

    Odgovori

  • LEPOSAVA

    14.8.2022 #23 Author

    Strasno je sta rade zaista

    Odgovori

  • LUKA

    14.8.2022 #24 Author

    Naravno da iskoriscavaju

    Odgovori

  • MIŠKOVIĆ

    15.8.2022 #25 Author

    Odlična slika društva
    U stanju su da jedu salamu od 35 din ali da ih vide da nose Balensijage

    Odgovori

  • SUNCOKRET

    15.8.2022 #26 Author

    Porast profita i prometa najskupljih brendova samo govori da je polarizacija izmedju bogatih i siromašnih sve veća.

    Odgovori

  • goca87

    15.8.2022 #27 Author

    Naravno da, da

    Odgovori

  • STRAHINJA

    4.9.2022 #28 Author

    Sportski brendovi vec godinama rade od razgradivih materijala

    Odgovori

  • Tina

    25.9.2022 #29 Author

    Cega su se dosetili

    Odgovori

  • HEPO

    9.6.2024 #30 Author

    Naravno dada

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.