Deloitte prognozira sporiji rast prodaje u SAD u toku praznične sezone
13.9.2022 09:40 Autor: Redakcija Biznis.rs 0
Iz konsultantske kompanije Deloitte očekuju da će rezultat usporavanja ekonomskog rasta u Sjedinjenim Američkim Državama biti smanjenje prihoda u toku ovogodišnje praznične sezone, odnosno od novembra do januara.
“Na rasprodaje u maloprodaji će verovatno uticati pad potražnje za trajnim proizvodima koji su bili glavni deo potrošnje u toku pandemije”, izjavio je ekonomski analitičar za SAD u kompaniji Deloitte Danijel Bakman (Daniel Bachman) i dodao da se očekuje rast potrošnje u oblasti usluga, posebno u restoranima, uzimajući u obzir da se gube efekti pandemije.
Konsultantska firma prognozira da će praznične rasprodaje ove godine doneti rast između četiri i šest odsto u odnosu na prošlogodišnjih 1,39 biliona dolara. Prošle godine prodaja je u toku praznične sezone zabeležila skok od 15 odsto u odnosu na 2020. godinu, jer je velika potražnja dovela do toga da potrošači veće svote izdvajaju za putovanja i odlaske u restorane. Ove godine, očekivani rast u dolarskoj protivvrednosti je u skladu sa pretpandemijskim trendovima, ali sa smanjenim intenzitetom, uzrokovanim rastom cena, piše Bloomberg.
Očekuje se i da će inflacija navesti više potrošača da kupovinu obavljaju online. Deloitte prognozira da će prodaja u e-commerce radnjama porasti između 13 i 14 odsto u odnosu na 2021. godinu, kada je dostigla svotu od 231 milijardu dolara. Prognozirani rast je znatno veći u odnosu na prošlogodišnjih 8,4 odsto.
Pročitajte još:
Kako bi se izborilo sa predstojećim usporavanjem rasta, maloprodajni gigant Wallmart počeo je da nudi poklone po ceni nižoj od 25 dolara. Takođe, ova kompanija pokušava da privuče kolekcionare popularnih brendova kao što su Barbie, Pokemon, Star Wars, Lego i Hot Wheels, koji su manje podložni promenama cena.
I druge maloprodaje pokušavaju da privuku potrošače. Kako visoke cene “guše” potražnju, Best Buy ponovo nudi praznične promocije. Imućniji potrošači tragaju za povoljnijim cenama u Kohl’s radnjama, dok u kompaniji Target nastavljaju sa kategorizacijom proizvoda kako bi smanjili višak zaliha. U Amazonu prihvataju izglede za predstojeću sezonu, a mnogi strahuju da će morati da spuste cene kako bi rasprodali višak inventara.
Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.