DIREKTNI VOZ OD EVROPE DO KINE Putuje 20 dana preko Poljske, Rusije i Kazahstana
BiznisEkologijaInfrastrukturaSvetTurizamU fokusuVesti
21.10.2020 16:21 Autor: Julijana Vincan



Novi voz na relaciji Evropa-Kina, prvi put je testiran u julu, a sada je ustaljena redovna veza sa polascima u trimodalnoj luci Lijež. Prvi voz stigao je iz Čengdua 2. jula i bio je natovaren medicinskom opremom namenjenoj Velikoj Britaniji.
Time nakon direktne linije između Liježa i Džengdžoua i između Liježa i Jivua, ovaj belgijski lučki grad sada ima treću direktnu vezu sa Kinom – sa gradom Čengdu.

Od tada je stiglo 40 dodatnih vozova koji su prevozili više od 1.400 kontejnera. Nakon što prevezena roba stigne do luke Lijež, brodom i vozom se distribuira na područje Beneluksa i Velike Britanije. Železnička linija, koja je u početku saobraćala jednom mesečno, sada je dostigla tačku od nekoliko puta nedeljno.
Putovanje voza koji prolazi kroz razne zemlje, poput Kazahstana, Rusije i Poljske traje 20 dana. Na taj način omogućava se još brža distribuciju robe do krajnjeg odredišta.

Osim što su se železničke linije prema Evropi obnovile početkom marta, otvaranje ove nove železničke pruge nekoliko meseci kasnije obezbedilo je još jednu direktnu vezu između Evrope i Kine.
Nova veza između trimodalne luke i Kine jača intermodalnost u železničkom prevozu, istovremeno promovišući ekološke koristi koje donose, piše portal Logistika i transport.
„Zahvaljujući ovoj intermodalnosti, biće moguće smanjiti broj kamiona na našim putevima, i odgovoriti na zabrinutost Evrope s ciljem smanjenja emisije ugljen-dioksida u transportu“, napomenuo je generalni direktor autonomne luke Lijež.