Sporazum o slobodnoj trgovini vinarima ide naruku

Domaći vinari Kinu vide kao tržište sa najvećim potencijalom

SrbijaVesti

9.11.2023 08:08 Autor: Redakcija Biznis.rs 5

Domaći vinari Kinu vide kao tržište sa najvećim potencijalom Domaći vinari Kinu vide kao tržište sa najvećim potencijalom
Uz predstavljanje na Međunarodnom sajmu uvoza, domaći proizvođači vina promovišu srpska vina i rakije na sajmu ProWine u Šangaju. Učestvuje 668 izlagača iz 32... Domaći vinari Kinu vide kao tržište sa najvećim potencijalom

Uz predstavljanje na Međunarodnom sajmu uvoza, domaći proizvođači vina promovišu srpska vina i rakije na sajmu ProWine u Šangaju. Učestvuje 668 izlagača iz 32 države i regiona, a na srpskom štandu predstavlja se 17 vinarija i destilerija, zabeležila je ekipa RTS-a.

Uvoznik i degustator Li Šuhej prvi put je probao srpska vina i rakije.

„Probao sam alkohol iz mnogih zemalja, ovo mi se jako dopada. Otišao bih u Srbiju da probam još, velika je verovatnoća da ću i sada nešto kupiti“, kaže Li.

U verovatnoću, ali i kvalitet, uzdaju se srpski proizvođači koji traže mesto na kineskom tržištu, dok uvoznici pažljivo biraju na najvećem kineskom sajmu vina i žestokih pića.

Premijerno u Šangaju je jedna vinarija iz Orašca. Ovog leta napravila je prve korake u Kini – od 70.000 flaša, koliko godišnje proizvede, izveze jedan-dva odsto. Uvereni su u bolji rezultat, jer Kinu vide kao tržište sa najvećim potencijalom.

„Gde je ta kultura vina u izuzetnom razvoju, gde ima kvartova u kojima ljudi izlaze isključivo da piju vina. Šangaj je dobar ulaz za tržište, jer se ovde kreiraju trendovi za ostatak zemlje“, rekao je za RTS vinar Darko Matijašević.

Proizvođačima naruku ide i sporazum o slobodnoj trgovini dve države, kojim će u narednih pet godina biti ukinuta carina za vino, a u narednih deset za rakiju.

Danijel Nikolić, pomoćnik Generalnog sekretara Vlade ističe da je Srbija jako dobro pozicionirana kao zemlja, kao brend, i kada se radi o drugim robama.

„Uspeli smo da izgradimo na kineskom tržištu prepoznatljivost kvaliteta, koji se povezuje sa imenom naše zemlje“, dodaje Nikolić.

Posle nastupa u Šangaju, vinari nastavljaju sa promocijom na domaćem terenu, pošto se sajam Druga Vinska vizija Otvorenog Balkana održava od 16. do 19. novembra u Beogradu.

  • Kata

    9.11.2023 #1 Author

    Divno

    Odgovori

  • SHALIMAR

    9.11.2023 #2 Author

    Koliko ih ima,nemamo kapacitet za toliki izvoz

    Odgovori

  • Vale

    12.11.2023 #3 Author

    Kada firma za svoje proizvode ima obezbedjeno trziste, sve ostalo je lakse

    Odgovori

  • CIGI

    12.11.2023 #4 Author

    Kako li ce se isplatiti transport. Ali odlicno, nase vino u Kini

    Odgovori

  • Marijana

    17.11.2023 #5 Author

    Svaka cast!

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.