DOSTAVA U SRBIJI DOŽIVELA BUM Krizi se lakše prilagodile firme koje rade online
PoslovanjePreduzetnikSrbijaVesti
25.11.2020 15:58 Autor: Ljiljana Begović
Kompanije koje su se najbolje snašle na tržištu tokom krize izazvane pandemijom jesu upravo one koje su odlučile da se digitalizuju, a to su, osim IT industrije, firme koje su odlučile da svoju robu i usluge prodaju online. Poseban bum doživela je dostava.
„Dostava je počela kao dostava hrane, a kako se kriza produžila i produbila, proširila se i na dostavu, ne samo iz restorana, već i proizvoda iz apoteka, trgovinskih centara, malih prodavnica do velikih trgovinskih lanaca“, kaže sekretar Udruženja za elektronske komunikacije i informaciono društvo Privredne komore Srbije (PKS) Marjan Stojanović.
Stojanović ističe da je primetan rast dostave i robe široke potrošnje, kao i da dolazi do „prelivanja“ radne snage iz jednog sektora u drugi, tako je u Beogradu veliki broj mladih koji su radili u restoranima našlo zaposlenje u dostavi.
„Porastom ugovora koji su potpisani između dostavljača i kompanija, broj ljudi koji se zapošljavao je rastao, a to je broj koji se u desetinama puta uvećava u odnosu na period pre krize“, navodi Stojanović.
Međutim, sektor koji se najbolje snašao u ovoj krizi je IT i to u svim oblastima.
Kada je reč o prilagođavanju ostalih grana privrede, tu je situacija „šarenolika“ i zavisi od toga u kojoj meri su firme prešle na online trgovinu i da li su taj oblik prodaje mogle da ponude.
Stojanović kaže da je zahtev privrede da online trgovina postane sistemski način kupovine i prodaje i nakon korona krize.
Zbog toga je PKS u saradnji sa JP „Pošta Srbije“ i Upravom carina počeo da radi na vodičima koji će pomoći privrednicima koji žele da počnu da se obave online trgovinom.
„Primećeno je da su se velika preduzeća na tržištu bolje snašla u uslovima krize, jer su u svojoj ponudi već imali elektronsku prodaju, ali dodaje da je bilo i onih koji nisu uspeli da ispune zahteve kupaca, zbog velike količine narudžbina“, kaže Stojanović, prenosi Tanjug.
Dodaje da su preduzetnici i male kompanije tek tokom krize počeli da prelaze na online prodaju, što im je pomoglo da održe poslovanje.