Potrošači u drugoj svetskoj ekonomiji pokazuju znake opreza

Dramatično usporio rast online kupovine u Kini

SvetVesti

16.8.2021 12:33 Autor: Redakcija Biznis.rs

Dramatično usporio rast online kupovine u Kini Dramatično usporio rast online kupovine u Kini
Promet u trgovini na malo u Kini za jul 2021. godine naglo je ukočio rast, jer se druga najveća svetska ekonomija bori sa poplavama... Dramatično usporio rast online kupovine u Kini

Promet u trgovini na malo u Kini za jul 2021. godine naglo je ukočio rast, jer se druga najveća svetska ekonomija bori sa poplavama i ponovnim oživljavanjem epidemije virusom Covid-19.

Najizrazitije usporavanje beleži lična potrošnja Kineza, uprkos naporima vlasti da podstaku potrošnju kao jednu od važnih poluga ekonomskog rasta.

Najnoviji statistički podaci pokazuju da su potrošači smanjili kupovine na svim nivoima, bilo da je reč o proizvodima koji spadaju u velike stavke, kao što su automobili, ili jeftinijim artiklima poput kozmetičkih preparata, koji se mogu kupovati i preko interneta, prenosi CNBC.

Kineska maloprodaja je u julu porasla za 8,5 odsto međugodišnje. Prodaja automobila, najveća po vrednosti komponenta u maloprodaji, jedina je kategorija koja je u julu zabeležila pad, i to za 1,8 odsto u odnosu na godinu dana ranije.

Sektor kozmetike bio je jedna od najsporije rastućih kategorija sa povećanjem prodaje od samo 2,8 odsto u julu na godišnjem nivou, nakon skoka od 13,5 procenata u junu.

Kupovina robe široke potrošnje putem interneta porasla je prošlog meseca za 4,4 procenta, što je daleko ispod prosečnog rasta od oko 21 odsto u poslednjih pet godina, prema CNBC-ovoj računici izvedenoj na bazi zvaničnih pokazatelja.

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.