Država ove godine izdvojila 150 miliona dinara za kupovinu ekoloških vozila
AutomobiliEkologijaSrbijaU fokusuVesti
15.12.2021 09:05 Autor: Redakcija Biznis.rs
Ekološka vozila najčešće kupuju Beograđani, zatim građani Novog Sada, Niša, Kragujevca i Šapca, pokazuju podaci Ministarstva zaštite životne sredine, koje subvencioniše kupovinu ovih vozila. Među njima spadaju vozila koja imaju isključivo električni pogon, kao i ona koja imaju hibridni pogon.
„Na taj način neposredno se podstiče korišćenje ekološki prihvatljivog vida transporta, u okviru sprovođenja mera za poboljšanje kvaliteta vazduha, kao i u cilju unapređenja kvaliteta životne sredine. Tokom ove godine, podneto je 435 zahteva, a pravo na subvenciju ostvariće 374 fizička i pravnih lica za 514 vozila“, navode iz resornog ministarstva za B92.net.
Najviše subvencija, oko 80 odsto, podeljeno je za hibridna vozila japanskog proizvođača automobila Toyota.
„Većinu vozila kupile su kompanije sa razgranatom mrežom distributera, tako da se vode najčešće na Beograd, a voze se po čitavoj Srbiji. Što se tiče građana, fizičkih lica koja su dobila subvenciju, najviše ih je takođe iz Beograda, a slede Novi Sad, Niš, Kragujevac i Šabac“, naglasili su iz Ministarstva zaštite životne sredine.
U 2020. godini za subvencije je izdvojeno skoro 30,4 miliona dinara, a tokom ove godine do 13. decembra, čak blizu 150 miliona dinara. Ukupna raspoloživa sredstva za realizaciju subvencionisane kupovine vozila u ovoj godini obezbeđena su Zakonom o budžetu Republike Srbije za 2021. godinu.
Pročitajte još:
Rasporela subvencija
Različite vrste vozila donose i različite subvencije, pa se tako za vozila vrste L1 – L2 (mopede i lake tricikle) dodeljuje 250 evra, dok se za vozila vrste L3 – L7 (motocikle i teške četvorocikle) dodeljuje 500 evra.
Za vozila vrste M1 i N1 (putnička sa najviše devet sedišta i lako teretno vozilo) koja pokreće hibridni pogon koji uz motor sa unutrašnjim sagorevanjem i ima barem jedan električni motor, pri čemu se proizvodnja električne energije za dopunu baterija obavlja unutar samog vozila, sa emisijama CO2 do najviše 140 g/km – dodeljuje se 2.500 evra.
Za vozila vrste M1 i N1 (putnička sa najviše 9 sedišta i lako teretno vozilo) koja pokreće hibridni pogon tako da vozilo može bez aktiviranja motora sa unutrašnjim sagorevanjem određeno vreme samostalno da se kreće isključivo na električni pogon, uz obavezu da poseduje spoljni priključak za struju, kao i za električna vozila sa ugrađenim sastavom za produženje autonomije kretanja sa emisijama CO2/km do najviše 50 g/km – dodeljuje se 3.500 evra.
Na kraju, za vozila vrste M1 i N1 (putnička sa najviše 9 sedišta i lako teretno vozilo) isključivo na električni pogon dodeljuje se 5.000 evra.
Uslov za podršku je da se kupuje novo vozilo, sopstvenim sredstvima ili na lizing.