ACEA: Ciljevi za emisiju ugljen-dioksida za automobile i kombije za 2030. i 2035. više nisu dostižni
2.12.2025 14:15 Autor: Redakcija Biznis.rs 0

Dok proizvođači vozila nastavljaju sa elektrifikacijom, ključni uslovi za transformaciju još uvek nisu ispunjeni, te se zbog toga Sigrid de Vris, generalna direktorka Evropskog udruženja proizvođača automobila (ACEA), pismeno, preko zvaničnog portala ACEA, u kolumni, obratila javnosti.
De Vris se pre svega obratila čelnicima EU, navodeći pet glavnih preporuka za predstojeći „Automobilski paket“ koji treba da donese Evropska komisija 10. decembra ove godine, prenosi Srpska asocijacija uvoznika vozila i delova.
„Prema Međunarodnoj agenciji za energiju, svaki četvrti novi automobil u svetu je električni, a očekuje se da će udeo električnih automobila u globalnoj prodaji premašiti 40 odsto 2030. godine. Članovi ACEA već nude više od 300 elektrifikovanih modela u EU, a još mnogo njih je na putu. Uložili su stotine milijardi evra. Koji su još dokazi potrebni da bi se pokazalo da industrija ispunjava očekivanja? Ipak, volela bih da je zadatak jednostavan kao ‘samo’ snabdevanje električnim vozilima. Realnost je, nažalost, komplikovanija. Evropsko tržište domaćih vozila se nije oporavilo od nivoa pre covida, nedostaje nam oko tri miliona novih automobila godišnje od 2020. godine. Globalni politički i ekonomski razvoji nas sve stavljaju na test“, rekla je De Vris.
U međuvremenu, vlade i regulatori EU nisu investirali, niti zahtevali, dovoljan nivo infrastrukture i nadogradnje mreže. Adekvatni tržišni podsticaji su često nedosledni, a potrebe za mobilnošću i preferencije potrošača ostaju raznovrsne. Uspeh zahteva da svaki deo ekosistema bude sinhronizovan, ali to nije slučaj. Posledica je da ciljevi za emisiju CO2 za automobile i kombije za 2030. i 2035. godinu više nisu realni.
Pročitajte još:
De Vris je navela i pet glavnih preporuka ACEA, a to su diferencirani pristup za automobile, kombije i kamione, zatim fleksibilan i tehnološki otvoren okvir za smanjenje CO2, potom veći fokus na mere stimulacije potražnje, kao četvrti pažljiv pristup „Proizvedeno u Evropi“, i poslednji, peti, smeliji pristup pojednostavljivanju propisa u automobilskom sektoru.















Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.