Italijanski radnici auto-industrije štrajkuju, Stellantis u nevoljama
19.10.2024 10:14 Autor: Redakcija Biznis.rs 4
Radnici fabrika automobila u Italiji koje su u nizu teškoća, u petak su stupili u prvi štrajk posle 20 godina, tokom koga su desetine hiljada ljudi demonstrirali u Rimu zahtevajući bolje uslove rada.
„Radimo jedan do dva dana u nedelji i to kada ide dobro. Danas zahtevamo da prelazak na ekološka vozila ne mogu isključivo plaćati radnici“, rekao je Rikardo Falceta, predstavnik sindikata metalskih radnika UIL-a u Bariju, prenosi Beta.
Tri glavna sindikata auto-sektora u Italiji traže od vlade da očuva njihovu zaposenost i da proizvodnja automobila u Italiji ima budućnost, počevši od međunarodnog konzorcijuma proizvođača automobila Stellantis čija je osnova italijanski FIAT.
Stellantis, po veličini četvrti proizvođač automobila u svetu, pod pritiskom je da iznese plan proizvodnje dok se suočava s rastućom konkurencijom i finansijskim teškoćama.
Italijanska krajnje desničarska vlada optužuje Stellantis da seli proizvodnju automobila u zemlje s niskom cenom rada.
Ta multinacionalna grupa, nastala 2021. spajanjem FAT-Chryslera i PSA Peugeot, je u prvoj polovini ove godine imala nagli pad proizvodnje u većini svojih fabrika u Italiji. Tokom proteklih 17 godina, FIAT je smanjio proizvodnju u Italiji za skoro 70 odsto.
Izvršni direktor kompanije Stellantis Karlos Tavares je nedavno okrivio pravila Evorpske unije o dozvoljenoj emisiji ugljenika za povećanje troškova proizvodnje, sugerišući da bi ta grupa mogla biti primorana da zatvori neke fabrike za sklapanje da bi se suočila s konkurencijom iz Kine. Rekao je da „ne može isključiti“ otpuštanje, ponavljajući potrebu za dodatnim državnim podsticajima da bi se podstakla potražnja za električnim automobilima.
Stellantis koji proizvodi vozila Jeep i Chrysler, bio je u centru pažnje posle svog upozorenja da očekuje da će godinu završiti s gubitkom od do deset milijardi evra.
Tavares je takođe bio na udaru svojih američkih prodavaca vozila i sindikata u SAD zbog lošeg finansijskog učinka ove godine, pošto je previše skupih vozila na placevima dilera. Direktor je pokušavao da smanji troškove odlaganjem otvaranja fabrika, otpuštanjem radnika i nuđenjem plaćanja za dobrovoljni odlazak zaposlenih.
Stellantis je u septembru objavio da traži naslednika za 66-godišnjeg Tavaresa u sklopu planirane promene rukovodstva. Tavaresov petogodišnji ugovor ističe 2026. godine, ali kompanija je tada nagovestila da je moguće da bi on mogao ostati i posle toga.
HANA
20.10.2024 #1 AuthorOvakva dešavanja ukazuju na to da je u svakom segmentu ekonomskog društva radnik spao na to da se bori za normalne uslove i novčanu nadoknadu sa kojom može iole da živi. Sve otišlo u sunovrat.
ZVEZDA
20.10.2024 #2 AuthorZanimljivo
VALERIJA
20.10.2024 #3 AuthorŠtrajk nikada ne izbija među zadovoljnim radnicima.
SENSEI
21.10.2024 #4 AuthorKriza je na sve strane pa i u italijanskoj autoindustriji