Uspešni direktor automobilske kompanije prelazi u modnu industriju

Luka de Meo napušta Renault

AutomobiliEU

16.6.2025 09:17 Autor: Redakcija Biznis.rs 0

Luka de Meo napušta Renault Luka de Meo napušta Renault
Direktor kompanije Renault, Luka de Meo (Luca de Meo) odlazi sa čela francuskog proizvođača automobila da bi preuzeo novu funkciju izvan auto-industrije, saopštila je... Luka de Meo napušta Renault

Direktor kompanije Renault, Luka de Meo (Luca de Meo) odlazi sa čela francuskog proizvođača automobila da bi preuzeo novu funkciju izvan auto-industrije, saopštila je kompanija u nedelju. Prema pisanju lista Figaro, de Meo će postati novi izvršni direktor Keringa, luksuznog konglomerata u vlasništvu porodice Pino, koja upravlja brendovima Gucci, Yves Saint Laurent i Balenciaga.



Italijan De Meo važi za ključnog arhitektu preokreta Renaulta, koji je preuzeo 2020. godine nakon što je kompanija zabeležila rekordne gubitke izazvane pandemijom. U svom mandatu prepolovio je troškove, smanjio broj zaposlenih i kapacitete, ojačao fokus na hibride i električna vozila, i uspešno restrukturirao komplikovanu višedecenijsku alijansu sa japanskom kompanijom Nissan, prenosi Reuters.

Renault je potvrdio da de Meo odlazi sredinom jula kako bi „preuzeo nove izazove izvan automobilske industrije“. Francuska država poseduje 15 odsto akcija u Renaultu.

Njegov prelazak u Kering označio bi veliki zaokret, kako za njega, tako i za luksuznu grupaciju koja se već neko vreme suočava s krizom, naročito u pokušajima da revitalizuje Gucci. Fransoa-Anri Pino (Francois-Henri Pinault), trenutni direktor i predsednik Keringa, koji je firmu vodio 20 godina, ostao bi predsednik, ali bi napustio funkciju izvršnog direktora. Francuski mediji prethodnih dana spekulisali su o promenama na vrhu Keringa. U međuvremenu, kompanija je iznenada otkazala sastanak sa analitičarima zakazan za ponedeljak.

De Meo napušta Renault na vrhuncu uspeha. Akcije Renaulta su porasle oko 90 odsto u proteklih pet godina, što ga čini najuspešnijim evropskim proizvođačem automobila u tom periodu. Za poređenje, Stellantis je porastao 15 odsto, a Volkswagen je pao 38 procenata. Renault je bio i jedan od retkih proizvođača koji nije izdao upozorenje o padu profita prošle jeseni. Njegovo oslanjanje na evropsko tržište donekle ga je zaštitilo od posledica američkih trgovinskih tarifa koje pogađaju nemačke kompanije BMW i Mercedes.

Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.