Američke tehnološke kompanije na meti poreznika u Italiji

Meta, X i Linkedln podneli žalbu zbog zahteva za naplatu PDV-a

EU

22.7.2025 09:59 Autor: Redakcija Biznis.rs 0

Meta, X i Linkedln podneli žalbu zbog zahteva za naplatu PDV-a Meta, X i Linkedln podneli žalbu zbog zahteva za naplatu PDV-a
Američki tehnološki giganti Meta (vlasnik platformi Facebook i Instagram), X (bivši Twitter) i LinkedIn podneli su žalbu na zahtev italijanske poreske uprave za naplatu... Meta, X i Linkedln podneli žalbu zbog zahteva za naplatu PDV-a

Američki tehnološki giganti Meta (vlasnik platformi Facebook i Instagram), X (bivši Twitter) i LinkedIn podneli su žalbu na zahtev italijanske poreske uprave za naplatu PDV-a, koji bi mogao imati širok uticaj na poresku politiku u celoj Evropskoj uniji, izvestila su u ponedeljak četiri izvora upoznata sa slučajem.

Ovo je prvi put da Italija nije postigla vansudsko poravnanje s tehnološkim kompanijama, što je dovelo do pokretanja punog poreskog sudskog postupka. Razlog za to je što ovaj slučaj nadilazi uobičajene dogovore o iznosu za poravnanje i teži da uspostavi širi pristup, da se razjasni da li omogućavanje pristupa platformama bez naplate predstavlja oporezivu transakciju, prenosi Reuters.

Italijanska poreska uprava tvrdi da besplatne registracije korisnika na platformama X, LinkedIn i Meta treba smatrati oporezivim, jer predstavljaju razmenu u kojoj korisnici dobijaju nalog, a platforme njihove lične podatke. Ova tema je naročito osetljiva u svetlu sve veće trgovinske napetosti između EU i američke administracije.

Italija po navedenom osnovu potražuje 887,6 miliona evra od kompanije Meta, 12,5 miliona evra od kompanije X i oko 140 miliona evra od LinkedIna. Žalbe su podnete sudu za poreske sporove u julu, nakon isteka roka za odgovor na poreska rešenja koja su izdata u martu.

Stručnjaci smatraju da bi italijanski pristup mogao imati posledice i za druge sektore, od avio-kompanija do supermarketa i izdavača, koji korisnicima omogućavaju pristup besplatnim uslugama u zamenu za prihvatanje kolačića za profilisanje. Ovaj model bi se u budućnosti mogao proširiti i na celu EU, s obzirom na to da je PDV u Uniji harmonizovana kategorija.

Meta je saopštila da je u potpunosti sarađivala s vlastima i da se „snažno protivi“ ideji da bi sam pristup platformi trebalo da podleže PDV-u, dok LinkedIn X nisu komentarisali slučaj. Italija, nakon razgovora s kompanijama, priprema zahtev za savetodavno mišljenje Evropske komisije.

Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.