“Made in China" ima loše rezultate kada je reč o kupovini

Oznaka „Made in Germany“ ima najveće poverenje potrošača širom sveta

EU

26.9.2025 09:31 Autor: Redakcija Biznis.rs 0

Oznaka „Made in Germany“ ima najveće poverenje potrošača širom sveta Oznaka „Made in Germany“ ima najveće poverenje potrošača širom sveta
Proizvodi sa oznakom porekla “Made in Germany” (proizvedeno u Nemačkoj) uživaju, prema jednoj studiji, najveći međunarodni ugled. Ovu oznaku potrošači širom sveta vide kao... Oznaka „Made in Germany“ ima najveće poverenje potrošača širom sveta

Proizvodi sa oznakom porekla “Made in Germany” (proizvedeno u Nemačkoj) uživaju, prema jednoj studiji, najveći međunarodni ugled.

Ovu oznaku potrošači širom sveta vide kao najpouzdaniju, čak i ispred odgovarajuće oznake Švajcarske, navodi se u anketi Instituta iz Nirnberga za tržišna istraživanja.

Prema toj anketi, 66 odsto ispitanika ima poverenje u proizvode „Made in Germany“, a na drugom i trećem mestu su Švajcarska i Japan, piše DPA.

Nemačka oznaka porekla najčešće pozitivno utiče na odluku o kupovini. U anketi je to navelo 65 odsto ispitanika, zatim slede oznake Švajcarske, 62 odsto i Japana, 59 odsto.

Za analizu je u martu anketirano 20.000 ljudi iz 10 zemalja – Francuske, Poljske, Nemačke, Italije i Velike Britanije, kao i iz SAD, Japana, Meksika, Južne Afrike i Indije.

Oznaka porekla „Made in Germany“ uvedena je krajem 19. veka u Velikoj Britaniji da se domaća privreda zaštiti od uvoza iz Nemačke, navodno lošeg kvaliteta.

Danas su te reči znak kvaliteta, što potvrđuje i anketa. „Made in Germany“ se najčešće povezuje sa kvalitetom, navode istraživači iz Nirnberga.

Suprotno važi za Kinu. „Made in China“ ima loše rezultate bilo da je reč o poverenju ili o odluci o kupovini. Ipak, ta oznaka se najviše primećuje. Sledi „Made in USA“, dok je Nemačka na četvrtom mestu po prepoznatljivosti.

Potrošače „Made in Germany“ najviše asocira na automobile i kućne aparate.

Druge oznake, kao što je „Made in France“, povezuju se sa većim brojem proizvoda, na primer kozmetikom, odećom, hranom i vinom.

Oznaka „Made in USA“ se, s druge strane, u najboljem svetlu povezuje sa veštačkom inteligencijom.

Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.