Festival u Kanu nada za oporavak filmskog biznisa
6.7.2021 19:15 Autor: Redakcija Biznis.rs
Međunarodni filmski festival u Kanu ponovo se otvara u utorak nakon otkazivanja redovnog izdanja prošle godine. Nevolje koje je doneo korona virus primorale su festival i hiljade učesnika kako iz filmskog biznisa, tako i iz medija da u više navrata promene svoje planove i konačno postignu dogovor da se čuveni festival otvori svetskom premijerom mjuzikla Sparks Annette, koji je ujedno prva uživo projekcija u Kanu od maja 2019. godine, prenosi The Guardian.
Generalni direktor britanskog distributera Modern Films Iv Gaberau (Eve Gabereau) napominje:
„Kan je toliko važan zbog novih filmova i talenata, što nam omogućava da se kao industrija okupimo i gradimo godinu pred nama, kako za lokalno tržište, tako i na globalnom nivou. Postoje, naravno, i drugi sjajni festivali koji ispunjavaju sličnu ulogu, ali ima nešto u Kanu – čini se da je to početna tačka svega“.
Tradicionalno, Kan je svojim takmičenjem, specijalnim projekcijama i pratećim događajima pružio platformu za nezavisne filmove i filmove koji nisu na engleskom jeziku, a njegove nagrade – na čelu sa Zlatnom palmom – mogu čak i najskrovitiji proizvod svetske kinematografije pokrenuti ka međunarodnom priznanju. Istovremeno, njegove premijere na crvenom tepihu pružaju dozu glamura paparazza, koji se takmiči sa dodelom Oskara.
Filmski producent Kolin Vajnes (Colin Vaines), otkriva da ne planira posetu ove godine, uprkos tome što je redovan posetilac od 1978. godine i kaže da je poslovni aspekt Kan„ najvažniji element festivala “.
„To je prilika za prodaju i promociju projekata, upoznavanje starih kolega iz celog sveta i stvaranje novih veza. To je mesto gde se posao i zadovoljstvo zaista spajaju“.
Ponovno otvaranje Kanskog festivala zatvoriće vitalnu prazninu u ekosistemu filmske industrije, koju je pandemija ostavila. Procenjeno je da je globalna industrija izgubila oko 32 milijarde dolara u 2020. Gabereauovi moderni filmovi bili su ključni pionir virtuelne platforme bioskopa u Velikoj Britaniji, koja je omogućila bioskopima da nadoknade nedostatak publike, ali sve filmske kompanije bez spremnog pristupa platformi za strimovanje imale su velike gubitke.
Gabereau kaže da efektivno otkazivanje Kanskog festivala 2020. godine nije bila potpuna katastrofa, jer su „i onako svi filmovi bili na čekanju“, ali etiketa za Kan 2020. pokazala se korisnom, nastupima visokog profila kao što su Another Round, Ammonite, Sveat i Slalom. Gabereau dodaje:
„Prikazali smo i Viggo Mortensenov Falling koji smo objavili u decembru i dobili smo medijsku podršku Creative Europe za njegovu distribuciju“.
Repertoar filmova za festival 2021. godine posebno je bogat nakon što je pandemija podstakla mnoge filmske stvaraoce da odlože svoj rad: ove godine premijerno će se prikazivati novi filmovi priznatih režisera kao što su Paul Verhoeven, Joanna Hogg, Todd Haines i Gaspar Noe.
„Povratak Kanskog festivala je još jedan znak oporavka, mada pretpostavljam da se nikada nećemo vratiti u potpunosti u stanje pre pandemije,“ zaključuje Vaines za The Guardian.