U Srbiji posluje više od 120 francuskih preduzeća sa preko 12.000 radnika

Francuske kompanije od 2010. godine uložile 1,5 milijardi evra

BiznisEUInvesticijePoslovanjeSrbijaVesti

27.11.2021 11:02 Autor: Stanislav Stanišić 0

Francuske kompanije od 2010. godine uložile 1,5 milijardi evra Francuske kompanije od 2010. godine uložile 1,5 milijardi evra
„Najveći francusko-srpski investicioni projekti saradnje su koncesija Aerodroma „Nikola Tesla“ u Beogradu, projekat sanacije beogradske deponije Vinča, kao i projekat izgradnje metroa u Beogradu“,... Francuske kompanije od 2010. godine uložile 1,5 milijardi evra

„Najveći francusko-srpski investicioni projekti saradnje su koncesija Aerodroma „Nikola Tesla“ u Beogradu, projekat sanacije beogradske deponije Vinča, kao i projekat izgradnje metroa u Beogradu“, kaže za Biznis.rs šef razvoja poslovanja Francusko-srpske privredne komore Nina Robović.

Ona ističe da su privrednici iz Francuske sve više prisutni i interesuju se za javno-privatna partnerstva, energetiku i zaštitu životne sredine, a podatak da su francuske kompanije od 2010. godine uložile 1,5 milijardi evra nagoveštava da će francusko ekonomsko prisustvo nastaviti da raste i da se učvršćuje.

U Srbiji posluje više od 120 francuskih preduzeća koja zapošljavaju preko 12.000 radnika. Polovina od njih su proizvodne firme, pri čemu veliki broj posluje u automobilskoj i prehrambenoj industriji, ali i na polju infrastrukture, novih tehnologija, finansijskog i uslužnog sektora.

„Francuska preduzeća se oslanjaju na iskustva već prisutnih firmi u Srbiji, koja su u celini vrlo pozitivna. Izuzetno im je važan siguran i predvidljiv poslovni ambijent, a potrebno je bilo i više godina da se naša zemlja promoviše u jednom afirmativnom tonu, da se Francuzima otkriju potencijali i povoljni uslovi investiranja. Francuska državna strategija je da se zemlja okrene povećanju izvoza. Region Balkana, a posebno Srbija koja je prepoznata kao regionalni hub, ima svoje mesto na njihovoj ekonomskoj mapi“, navodi Robović.

Kao pozitivan faktor za Francuze naša sagovornica ističe povoljne uslove za otvaranje preduzeća, pojednostavljene procedure, kao što je napredak učinjen po pitanju dobijanja građevinskih dozvola.

Foto / Francusko-srpska privredna komora

Takođe, kompetentna radna snaga, mladi koji govore strane jezike i imaju dobru moć adaptacije prilično su bitni prilikom donošenja odluke o pokretanju poslovanja u Srbiji.

U narednom periodu, pored već postojećih aktivnosti namenjenih poslovnoj zajednici dve zemlje, Francusko-srpska privredna komora fokusiraće se i na aktivnosti iz domena zaštite životne sredine i održivog razvoja, sa ciljem da olakša srpskoj privredi usklađivanje sa evropskim Green Deal-om.

Konferencija „Innovating environment“ održana u okviru upravo završene „Francuske nedelje“, kao i formiranje kluba za održivi razvoj, bili su uvertira za čitav serijal konferencija i radionica Komore za 2022. godinu pod nazivom „The quest for net zero“.

Više od 130 kompanija u Francusko-srpskoj privrednoj komori

Francusko-srpska privredna komora osnovana je 2005. godine sa ciljem da se okupi francusko-srpska poslovna zajednica i unapredi bilateralna saradnja dve zemlje.

Članica je Unije francuskih privrednih komora u inostranstvu, a danas okuplja preko 130 kompanija i preduzeća u Srbiji, među kojima su Atos, Lafarge, L’Oreal, Mecafor, Michelin (Tigar Tyres), Le Bélier, Sanofi, Sladara Soufflet, Schneider Electric, Veolia, banke Crédit Agricole i OTP, Vinci Airports – Belgrade Airport, Renault, Total… Komora okuplja francuska, srpska, ali i sva druga preduzeća koje žele da se umrežavaju i rade zajedno.

„Nastavljamo i sa prezentacijom Srbije i njenih privrednih potencijala francuskim kompanijama, što kroz online B2B sastanke i konferencije uspešno realizujemo sa mrežom francuskih privrednih komora u inostranstvu. Nadamo se da ćemo sledeće godine nastaviti i naše aktivnosti u Francuskoj“, prenosi Robović.

Sada već tradicionalno, Francusko-srpska privredna komora je prethodnih dana u Beogradu organizovala Francusku nedelju sa ciljem da promoviše francuske proizvode, ekspertizu i kulturu. U okviru programa, osim sada već tradicionalnog dočeka mladog francuskog vina Novi Božole organizovan je i ceo niz događaja. Tokom sedam dana održavao se Onlajn sajam zapošljavanja, na kojem je učestvovalo 13 kompanija, koje su zajedno ponudile više od 40 radnih mesta.

Održane su i tri radionice za studente „Posle faksa biću…“ pod pokroviteljstvom kompanije Schneider Electric, gde su zaposleni u firmama članicama Komore studentima predstavili svoja zanimanja. Zatim, na Pekarskoj radionici polaznici su naučili sve o tome kako se prave kroasani, bageti i ostala izvrsna francuska peciva, dok je Vinska radionica bila prilika za odabrane zvanice da degustiraju probrana vina iz raznih francuskih regija.

Na biznis konferenciji „Innovating environment“ pod pokroviteljstvom OTP banke predstavljena je ekspertiza iz sektora životne sredine kroz najsavremenije projekte osam kompanija.

Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...