GARANCIJE PUTOVANJA NE ŠTITE NOVAC I INTERESE PUTNIKA Nisu u skladu sa postojećim propisima, apeluju udruženja turističkih agencija

BiznisSrbijaTurizamVesti

1.12.2020 15:49 Autor: Marija Jovanović

GARANCIJE PUTOVANJA NE ŠTITE NOVAC I INTERESE PUTNIKA Nisu u skladu sa postojećim propisima, apeluju udruženja turističkih agencija GARANCIJE PUTOVANJA NE ŠTITE NOVAC I INTERESE PUTNIKA Nisu u skladu sa postojećim propisima, apeluju udruženja turističkih agencija
Garancije putovanja nisu u skladu sa postojećim propisima iako ih država subvencioniše, pa kao takve ne štite novac i interese putnika u slučaju insolventnosti... GARANCIJE PUTOVANJA NE ŠTITE NOVAC I INTERESE PUTNIKA Nisu u skladu sa postojećim propisima, apeluju udruženja turističkih agencija

Garancije putovanja nisu u skladu sa postojećim propisima iako ih država subvencioniše, pa kao takve ne štite novac i interese putnika u slučaju insolventnosti ili bankrota agencije, saopštila su udruženja turističkih agencija UTAS i ANTAS nakon detaljnog poređenja Pravilnika o garancijama koje je propisalo resorno ministarstvo i ugovora turističkih agencija sa osiguravajućim kućama, koje ih obezbeđuju.

„Agencija za privredne registre (APR) odobrava izdavanje takvih garancija o putovanju iako pravni akti nisu usklađeni, a Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija upućuje na APR za dalja objašnjenja iako se radi o privrednoj aktivnosti za koju je MTTT direktno nadležno i koje je dužno da prati primenu i efikasnost svojih propisa u praksi“, napominju u zajedničkom saopštenju predstavnici agencija.

Foto:Pexels.com

Kako navode, u Pravilniku o garancijama putovanja od 15. novembra ove godine, jasno je navedeno da se „garancijom putovanja ne može ugovoriti isključenje od odgovornosti davaoca garancije“, ali se u ugovorima osiguravajućih kuća i turističkih agencija navodi više situacija kada se primenjuje izuzeće.

Među primerima kada garancija ne važi su mere državnih organa koje utiču na nastanak osiguranog slučaja, zatim kada putnici nisu isplatili celokupan aranžman, kao i „viša sila“, odnosno događaj na koji agencija nema uticaj i čije su posledice neizbežne.

Foto: Tanjug
Foto: Tanjug

„To znači da garancije neće pokriti štetu ukoliko je ona nastala kao posledica vanrednog stanja i pandemije, što ostavlja putnike potpuno nezaštićenima iako su njihova putovanja osigurana polisama koje su nekoliko puta skuplje nego početkom ove godine, a agencije ispunjavaju sve zakonske norme poslovanja“, navode ova dva udruženja.

UTAS i ANTAS apelovali su na resorno ministarstvo da razmotri predloge koji dolaze iz realnog sektora, a kako bi se pre svega zaštitio interes putnika, kao i da u javnosti ne plasiraju netačne podatke o broju agencija koje su dobile licencu za poslovanje, cenama polisa od insolventnosti, broju otpuštenih radnika i slično, već da iznesu činjenice i probleme na koje ukazuju mesecima.

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.