Recesija digitalnog oglašavanja i pad broja pretplatnika

Gubitak američkih medijskih kompanija oko 400 milijardi dolara ove godine

BerzaHi-techNovacSvetVesti

5.8.2022 10:42 Autor: Vladimir Jokanović 6

Gubitak američkih medijskih kompanija oko 400 milijardi dolara ove godine Gubitak američkih medijskih kompanija oko 400 milijardi dolara ove godine
Najveće američke medijske kompanije zajedno su ove godine izgubile tržišnu vrednost od skoro 400 milijardi dolara, jer su strah od recesije, proređeno reklamiranje i... Gubitak američkih medijskih kompanija oko 400 milijardi dolara ove godine

Najveće američke medijske kompanije zajedno su ove godine izgubile tržišnu vrednost od skoro 400 milijardi dolara, jer su strah od recesije, proređeno reklamiranje i trendovi publike nakon pandemije izazvali „savršenu oluju“ za Netflix i ostale kompanije.

Vrednost akcija velikih američkih medija pala je u proseku za 35 odsto od početka godine, dok je berzanski indeks S&P 500 oslabio za 13 procenata, prenosi Financial Times. To je rezultiralo ukupnim gubicima tržišne kapitalizacije od 380 milijardi dolara.

Uprkos delimičnom oporavku u proteklih nekoliko nedelja, cene akcija najvećih medijskih grupa, Disney, Netflix, Comcast, Spotify, Roku, Fox, Paramount, Warner Bros Discovery, The New York Times i News Corp u proseku su prepolovljene u odnosu na istorijske maksimime postignute tokom vrhunca pandemije korona virusa.

Rukovodioci pomenutih kuća i analitičari ocenili su da je pucanje balona u medijskim akcijama rezultat više istovremenih faktora. Kako su SAD i druge zemlje ukidale restriktivne pandemijske mere, ljudi su provodili više vremena izvan kuće, a manje su gledali u ekrane.

Foto: Beta/AP

Strah za sudbinu cele industrije pokrenuli su slabi rezultati Netflixa koji je izvestio o zastoju rasta. Netflix je izgubio gotovo milion pretplatnika u drugom kvartalu tekuće godine, preneo je BBC. Gigant streaming industrije zabeležio je pad broja pretplatnika u dva kvartala zaredom.

Ovi problemi poklopili su se sa širim strahovima od recesije u SAD i drugim zemljama, jer centralne banke podižu kamatne stope kako bi obuzdale rastuću inflaciju. Istovremeno, građani se bore sa padom kućnog budžeta. Oglašavanje je takođe u padu, jer je to prva stavka koje se odriču kompanije u krizi.

Kompanije koje se u sticanju prihoda najviše oslanjaju na streaming i oglašavanje najteže su pogođene krizom. Tako su akcije kompanije Roku, koja je stekla ime prodajom uređaja za streaming, ali i oglašavanjem, pale za 65 odsto ove godine, a ukupno za 83 odsto u odnosu na rekordnu vrednost pre godinu dana.

Rukovodstvo kompanije Roku saopštilo je da su oglašivači zabrinuti zbog moguće recesije i zato smanjuju potrošnju. Analitičari konsultantske kuće za medije MoffettNathanson ocenili su da je u toku „prva recesija digitalnog oglašavanja“.

Netflix je takođe zabeležio drastičan pad vrednosti akcija. One su oslabile za 62 odsto u tekućoj godini, odnosno 67 odsto u odnosu na novembar prošle godine. Spotify, još jedan od pionira streaming industrije koji većinu novca zarađuje od pretplata, oslabio je za 49 odsto u ovoj godini.

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...