U planu i privredna zona uz magistralu u Rušnju

Ibarski put od Orlovače do Sremčice dobija četiri saobraćajne trake

BiznisInfrastrukturaSrbijaVesti

7.6.2023 09:09 Autor: Redakcija Biznis.rs 5

Ibarski put od Orlovače do Sremčice dobija četiri saobraćajne trake Ibarski put od Orlovače do Sremčice dobija četiri saobraćajne trake
Sekretarijat za urbanizam i građevinske poslove grada Beograda stavio je na rani javni uvid Plan detaljne regulacije naselja Rušanj, dela Ibarske magistrale i privredne... Ibarski put od Orlovače do Sremčice dobija četiri saobraćajne trake

Sekretarijat za urbanizam i građevinske poslove grada Beograda stavio je na rani javni uvid Plan detaljne regulacije naselja Rušanj, dela Ibarske magistrale i privredne zone uz magistralu.

Kako je navedeno u dokumentu koji je izradio Urbanistički zavod Beograda, a koji obuhvata deo Ibarske magistrale od petlje za pristup groblju Orlovača do ukrštanja sa Beogradskom ulicom (veza sa naseljem Sremčica), planira se proširenje Ibarske magistrale na dve saobraćajne trake po smeru.

„Tokom dalje planske razrade, a u saradnji sa nadležnim institucijama biće definisani broj i pozicija priključaka na Ibarsku magistralu“, navedeno je u planu, a prenosi eKapija.

Takođe i plan detaljne regulacije dela Ibarske magistrale iz februara prošle godine predviđa dve trake po smeru, na deonici u dužini od oko 18 kilometara sa kojom se ukrštaju državni put IIA reda 147 u čvoru 2202 (Lipovička šuma – Barajevo), državni put IIB reda 343 u čvoru 2203 (Lipovička šuma – Velika Moštanica), i državni put IIB reda 344 u čvoru 2204 (Meljak (Barajevo)) i čvoru 2205 (Meljak – Vranić).

Prema planu za Rušanj, koji obuhvata oko 467 hektara, postoji problem direktnog pristupa tangentnim parcelama sa Ibarske magistrale. Takođe se planira i privredno-komercijalna zona uz Ibarsku magistralu, kako bi se, kako je navedeno, aktivirao razvojni potencijal naselja.

Kada je reč o ostalim sadržajima u obuhvatu plana, navodi se da je konceptom planiranog rešenja podržan „postojeći trend mirnog porodičnog naselja planiranjem slobodnostojećih porodičnih stambenih objekata, uz mogućnost formiranja zona ekskluzivnog (rezidencijalnog) stanovanja“.

U planu je i linijski centar (mešoviti gradski centar u zoni niske spratnosti) duž ulice Trinaestog septembra, radi nadomešćivanja nedostajućih komercijalnih sadržaja u naselju.

Planirana je i izgradnja dva kompleksa pretškolskih ustanova kapaciteta od po 270 korisnika i jedna osnovna škola za isto toliko učenika, kao i proširenje O. Š. „Aca Milosavljević“, i rekonstrukcija doma zdravlja u ulici Trinaestog septembra.

U okviru objekta mesne zajednice planira se klub za stara i odrasla lica, dok je postojeći objekat predškolske ustanove potrebno rekonstruisati u objekat socijalne zaštite, kao i biblioteku i višenamensku salu u objekat za kamerne koncerte, predstave, promocije, predavanja…

Rušanj će dobiti i vatrogasnu stanicu sa vatrogasnim tornjem. Predviđeni su i sportsko-rekreativni kompleksi za rekreaciju stanovništva, i treninge i takmičenja sportista i sportskih ekipa na lokalnom nivou.

U kompleksu starog groblja u naselju Rušanj planirano je infrastrukturno opremanje i izgradnja kapele na novoj parceli od 0,3 ha, a u planu je i proširenje novog groblja (kompleks površine oko 7 ha), za potrebe stanovnika naselja Rušanj i za ostala gravitirajuća naselja.

Nije izostavljeno ni zelenilo, pa je tako planiran park uz planirane predškolske i objekat osnovnog obrazovanja, sa dečijim igralištem, manjim sportskim terenima i amfiteatrom za kulturne manifestacije.

Biće formiran i skver u okviru planiranog linijskog centra naselja, kao i zaštitni zeleni pojas uz Kijevački potok, u planiranoj privrednoj zoni i u zoni potoka Šindrakovac.

Planiraju se i izmene koje se tiču javnog gradskog prevoza. Kolovoz ulica kojima saobraćaju vozila javnog prevoza od sedam metara, formiranje okretnice linije 532 u zoni ukrštanja ulica Oslobođenja i Oslobođenja 8. deo, i produžetak linije 531 do nove lokacije u neposrednom okruženju groblja.

Predviđena je i izgradnja vodovodne mreže odgovarajućeg kapaciteta i zamena svih azbestno-cementnih cevovoda, dok je uz Ibarsku magistralu potrebno obezbediti infrastruktrurni koridor za izgradnju magistralnog cevovoda od rezervoara „Petlovo brdo“ do rezervoara „Lipovica“.

U planu je i izgradnja fekalne i atmosferske kanalizacije, a recipijent za upotrebljene vode biće planirani Topčiderski kolektor.

Naglašeno je i da je potrebno urediti i postojeće potoke, Šindrakovac i Kijevački potok, da se uklope u okolni prostor. U okviru granice plana planira se i izgradnja dvosistemskog nadzemnog voda 2×110 kV.

Plan je na javnom uvidu do 20. juna.

  • HANA

    7.6.2023 #1 Author

    Hvala Bogu, da se rastereti malo i smanji gužva konačno.

    Odgovori

  • Lija

    7.6.2023 #2 Author

    Da se smanji gužva konačno

    Odgovori

  • AJA

    7.6.2023 #3 Author

    Napokon su se setili, nadajmo se manjoj guzvi

    Odgovori

  • MODESTY

    8.6.2023 #4 Author

    Znacice u smanjenju guzvi

    Odgovori

  • SHALIMAR

    9.6.2023 #5 Author

    Guzva ce biti prepolovljena,odlicno!

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...