objavljeni rezultati istraživanja medicinskog fakulteta u Beču

Influenseri uglavnom reklamiraju nezdrave proizvode

Hi-techLifestyleVesti

11.5.2022 13:10 Autor: Redakcija Biznis.rs 5

Influenseri uglavnom reklamiraju nezdrave proizvode Influenseri uglavnom reklamiraju nezdrave proizvode
Tri četvrtine proizvoda o kojima nemački influenseri postavljaju objave na društvenim mrežama je toliko nezdravo da krše standarde oglašavanja za decu Svetske zdravstvene organizacije.... Influenseri uglavnom reklamiraju nezdrave proizvode

Tri četvrtine proizvoda o kojima nemački influenseri postavljaju objave na društvenim mrežama je toliko nezdravo da krše standarde oglašavanja za decu Svetske zdravstvene organizacije. To je pokazalo istraživanje naučnog tima na čelu sa Evom Vincer (Eva Winzer) iz Centra za javno zdravlje Medicinskog univerziteta u Beču.

Rezultati istraživanja su predstavljeni na ovogodišnjem Evropskom kongresu o gojaznosti u Mastrihtu. 

Analiza istraživača je pokazala da tinejdžeri na Tiktoku, Instagramu i Youtube-u u toku jednog sata dođu u kontakt sa reklamama za 18 proizvoda, a da toga nisu ni svesni. Oni su istraživali obroke, grickalice i napitke koji se pojavljuju u snimcima i postovima najpopularnijih influensera na nemačkom govornom području na ove tri društvene mreže.

Ukupno tri muškarca i tri žene sa svojim objavama zajedno dosežu i utiču na 35 miliona pratilaca i pretplatnika uzrasta od 13 do 17 godina. 

Rezultati pokazuju da 75 odsto predstavljenih proizvoda ima toliko visok sadržaj soli, masti i šećera da prema smernicama Svetske zdravstvene organizacije ne smeju da budu na tržištu kao ponuda za decu. Zabrinjavajuće je da većina snimaka i objava nije bila označena kao reklama.

„Ovo ističe koliko je neophodno definisanje smernica i regulisanje marketinga influensera kada su deca u pitanju“, objašnjava Eva Vincer. 

Studija se treba posmatrati u korelaciji sa činjenicom da 20 odsto dece i mladih širom sveta pati od viška kilograma i gojaznosti. Oglašavanje nezdravih proizvoda smatra se važnim faktorom koji utiče na gojaznost kod dece.

„Političari moraju preduzeti mere protiv društvenih mreža u ovom kontekstu. U većini zemalja nema ograničenja za oglašavanje nezdrave hrane na sajtovima, društvenim mrežama ili mobilnim aplikacijama. Vlade treba da preduzmu mere koje bi ohrabrile decu da vode zdrav život“, zaključuje Eva Vincer.

  • N.N.

    11.5.2022 #1 Author

    To je nedopustivo sta oni rade

    Odgovori

  • Dzebac

    11.5.2022 #2 Author

    Treba biti svestan uticaja i postaviti ogranicenja

    Odgovori

  • SRDJAN

    11.5.2022 #3 Author

    To je taj novi talas uticaja, reklamira se sve i svasta.

    Odgovori

  • SNEZANA

    12.5.2022 #4 Author

    I reklamiraju i negativno uticu na omladinu iskreno

    Odgovori

  • GOCA BG

    13.5.2022 #5 Author

    Vecina to ne zna,a kako to suzbiti?!!

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.