Jabuka razdora u industriji digitalnog oglašavanja

Izmene u politici privatnosti kompanije Apple koštale Metu 4,5 odsto kvartalnih prihoda

Hi-techLifestyleSvetVesti

17.11.2022 17:43 Autor: Redakcija Biznis.rs 0

Izmene u politici privatnosti kompanije Apple koštale Metu 4,5 odsto kvartalnih prihoda Izmene u politici privatnosti kompanije Apple koštale Metu 4,5 odsto kvartalnih prihoda
Mnogo je razloga za sumorno raspoloženje u kompaniji Meta Platforms. Tehnološkom gigantu, koji je ove godine izgubio dve trećine svoje tržišne vrednosti i ukinuo... Izmene u politici privatnosti kompanije Apple koštale Metu 4,5 odsto kvartalnih prihoda

Mnogo je razloga za sumorno raspoloženje u kompaniji Meta Platforms. Tehnološkom gigantu, koji je ove godine izgubio dve trećine svoje tržišne vrednosti i ukinuo 11.000 radnih mesta 9. novembra, dodatno su naštetile vesti o političkom i društvenom uticaju koji imaju Facebook, Instagram i WhatsApp.

Ulagači su skeptični kada su u pitanju planovi Marka Zakerberga (Mark Zuckerberg), generalnog direktora kompanije, da se od društvenih mreža okrene ka metaverzumu, a brinu ih i konkurenti kao što su TikTok i ByteDance.

Naravno, tu se ne uzimaju u obzir stresovi u široj ekonomiji i na tržištu digitalnog oglašavanja, piše Bloomberg.

Međutim, jedan faktor utiče na poslovanje kompanije više od svih navedenih – promene u politici privatnosti kompanije Apple koje su uzdrmali temelje industrije usmerenog oglašavanja.

“Meta i mnoge druge tehnološke kompanije kriju se ispod ovog velikog, sivog oblaka koji prekriva čitavu ekonomiju i na neki način ga koriste da prikriju realnu sliku u kojoj im Apple nanosi verovatno najveću štetu i u ovom trenutku najviše pritiska njihovo poslovanje”, navodi Maks Vilens (Max Willens), stariji analitičar u kompaniji Insider Intelligence.

Sposobnost Meta Platforms-a da se oporavi oslanja se isključivo na pronalaženje načina da posluje u novim okolnostima.

Zakerberg je dugo uveravao oglašivače da kompanija garantuje da će njihov marketing biti predstavljen pravim korisnicima društvenih mreža Facebook i Instagram.

Meta je koristila podatke koje prikuplja od korisnika kako bi pomogla marketarima da obeleže one sa specifičnim karakteristikama – recimo, da identifikuju ljude koji imaju sličnosti da njihovim postojećim klijentima – i da im prodaju određene proizvode.

Međutim, prošle godine kompanija Apple je promenila politiku privatnosti tako da korisnici mogu da odluče da li će dozvoliti oglašivačima da ih prate, što je značajno ograničilo usmereno oglašavanje na iOS uređajima.

Samim tim, oglašavanje preko kompanije Meta je postalo skuplje, jer su marketari sa manje preciznim podacima trošili više novca prikazujući oglas pogrešnim korisnicima.

Apple je takođe zabranio digitalnim oglašivačima da pristupe podacima potrebnim za merenje efekata reklame nakon što korisnici kliknu na nju, zbog čega je postalo teže usmeriti troškove na najefektnije oglase.

U februaru, Meta je prognozirala da će ove promene sniziti njenu zaradu za 10 milijardi dolara u toku 2022. godine, ili za oko devet odsto niže od očekivane.

Kompanija Apple je nastavila sa izmenama politike privatnosti, dodatno umanjujući dotok novca preko iPhone telefona. Portparol kompanije Meta je u oktobru optužio Apple da ugrožava druge učesnike u digitalnoj ekonomiji u nameri da izgradi sopstveni biznis za oglašavanje.

Iz Apple-a tvrde da je njihov cilj isključivo zaštita privatnosti korisnika.

Ove koje je ova kompanija uvela predstavljaju prepreku za celu industriju digitalnog oglašavanja, ali su posebno teško pogodile Metu.

Prihod kompanije u trećem kvartalu iznosio je 27,7 milijardi dolara, 4,5 odsto manje nego u istom kvartalu 2021. godine. Nasuprot tome, prihod firme Alphabet, krovne kompanije Google pretraživača, porastao je šest odsto, a prihod manjih konkurenata, kao što su Snap i Pinterest povećan je za više od pet odsto.

Očekuje se da će udeo kompanija Meta i Alphabet Inc. u potrošnji na digitalne oglase u Sjedinjenim Američkim Državama pasti ispod 50 odsto sledeće godine, na najniži nivo od 2019. godine, navodi Insider Intelligence.

Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.