Ostrvska zemlja podstiče mlade da više piju

Japanske vlasti traže način da podstaknu potrošnju alkohola

LifestyleSvetVestiZanimljivosti

18.8.2022 20:18 Autor: Redakcija Biznis.rs 9

Japanske vlasti traže način da podstaknu potrošnju alkohola Japanske vlasti traže način da podstaknu potrošnju alkohola
Mlade osobe u Japanu su jedna prilično trezna gomila, ali vlasti u ovoj državi se nadaju da će uspeti to da promene svojom novom... Japanske vlasti traže način da podstaknu potrošnju alkohola

Mlade osobe u Japanu su jedna prilično trezna gomila, ali vlasti u ovoj državi se nadaju da će uspeti to da promene svojom novom kampanjom.

Mlađe generacije Japanaca piju manje od svojih roditelja, što utiče na poreze na pića kao što je sake, čuveno pirinčano vino, a nacionalna poreska uprava je počela da traga za idejama kako da promeni ovaj trend, piše BBC.

Kampanja “Živeo sake!” (“Sake Viva!”) osmišljena kao takmičenje za osobe između 20 i 39 godina, koje treba da dođu na ideju kako da alkohol — bilo da je u pitanju sake, šoču, viski, pivo ili vino — učine atraktivnijim i tako podstaknu rast industrije.

Organizatori kampanje žele da mladi smisle promocije, brendiranje, pa čak i da uvrste najsavremeniju tehnologiju, uključujući veštačku inteligenciju.

Prema navodima japanskih medija, reakcije su različite, a kritike zbog promocije nezdrave navike ne izostaju. Međutim, ima i onih koji su svoje dovitljive ideje već objavili online, pa se tako pojavila i reklama u kojoj je poznata glumica preuzela ulogu virtuelne hostese u digitalnim klubovima.

Učesnici imaju rok do septembra da predstave svoje ideje, a pre konačne odluke u novembru, najbolje među njima će biti razvijane uz pomoć stručnjaka.

Na sajtu kampanje “Živeo sake!” navodi se da se japansko tržište alkoholnih pića i da starenje stanovništva ima značajan udeo u tome.

Najnovije brojke pokazuju da su ljudi pili manje 2020. u odnosu na 1995. godinu. Prema podacima poreske uprave količina popijenog alkohola po osobi je sa 100 litara pala na 75 litara godišnje.

Izrazito je veliki pad potrošnje piva – prodaja je pala za 20 odsto, na manje od 1,8 milijardi litara.

Prihodi od poreza na alkohol su takođe pali. Kako piše The Japan Times, 1980. godine oni su činili pet odsto ukupnih državnih prihoda, dok je 2020. taj procenat pao na 1,7 odsto.

Svetska banka procenjuje da skoro trećina japanskog stanovništva (oko 29 odsto) čine osobe od 65 godina i starije, što je najveći procenat na svetu.

  • SUNCOKRET

    18.8.2022 #1 Author

    Prvi put u životu čujem da neka zemlja podstiče konzumaciju alkohola umesto da budu srećni što je ona opala. Samo zbog novca. Potpuno bolesno.

    Odgovori

  • kaćica

    18.8.2022 #2 Author

    Ja bi zabranila alkohol i to je neka psihoaktivna supstanca.

    Odgovori

  • TATJANA

    19.8.2022 #3 Author

    Mora i oni da zive od necega

    Odgovori

  • Jovana24

    19.8.2022 #4 Author

    Sve za profit, pa i reklamiranje alkohola od strane drzave.

    Odgovori

  • SNEZANA

    19.8.2022 #5 Author

    Kod nas barem ne bi morali nista da podsticu 😃

    Odgovori

  • MAJALG

    19.8.2022 #6 Author

    Neverovatno sta sve drzave dozvoljavaju, ovo je za mene sokantna vest.

    Odgovori

  • ZVE84

    19.8.2022 #7 Author

    Neka ih pošalju na obuku u Srbiju 😂😂😂

    Odgovori

  • GOCA BG

    19.8.2022 #8 Author

    Necuveno…neka traze tajnu uspeha kod Rusa

    Odgovori

  • TINA

    20.8.2022 #9 Author

    Uvek je vazan profit, pa cak I na ovaj nacin. Da li su bombe ili bonbone, apsolutno, nije bitno

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.