Jeftinija proizvodnja električnih vozila od 2027. godine
AutomobiliEUHi-techLifestyleSvetVesti
10.5.2021 18:15 Autor: Redakcija Biznis.rs
Električni automobili i kombi vozila biće jeftiniji za proizvodnju od automobila na fosilna goriva do 2027. godine, a stroži propisi biće zastupljeni na tržištu vozila do sredine sledeće decenije. Istraživanje koje je sproveo Bloomberg pokazalo je da će do 2026. godine vozila poput električnih limuzina i terenaca biti jeftinija za proizvodnju, i koštaće kao ona sa benzinskim i dizel motorima. Pad troškova proizvodnje baterija za električna vozila, učiniće ih jeftinijim.
Trenutna prosečna maloprodajna cena srednjeg električnog automobila pre oporezivanja iznosi 33.300 evra, u poređenju sa 18.600 evra za benzinski automobil. Dok se za 2026. godinu predviđa da će oba koštati oko 19.000 evra, navodi se u istraživanju. Električni automobil 2030. godine će koštati 16.300 evra pre oporezivanja, dok bi benzinski automobil koštao 19.900 evra. Prognostičari napominju da će troškovi novih baterija padati u narednim godinama, prenosi Guardian.
Nova studija, koja se bavi kampanjom za čistiji transport u Evropi, koju je naručila nevladina neprofitna organizacija sa sedištem u Briselu, predviđa da će cene novih baterija pasti za 58 odsto između 2020. i 2030. na 58 dolara za kilovat sat. Smanjenje troškova baterije na manje od 100 dolara po kWh smatra se važnim korakom ka povećanoj potražnji električnih vozila.
Prodaja električnih vozila naglo je skočila 2020. godine, posebno u EU i Kini, ali borci za zaštitu životne sredine pozivaju vlade da uvedu oštrije propise o emisijama kako bi podstakli još veću potražnju. Vlada Velike Britanije planira da zabrani prodaju novih vozila na fosilna goriva od 2030. godine, dok su evropske kompanije pozvale EU da odredi 2035. kao krajnji rok prodaje novih vozila sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem.
„Uz pravilnu politiku, električni automobili i kombiji na baterije mogu postići rast prodaje za 100 odsto do 2035. godine u zapadnoj, južnoj, pa čak i istočnoj Evropi. EU može odrediti rok tranzicije do 2035. godinu ukoliko utvrdi da je tržište spremno. Nova vozila koja zagađuju ne smeju se prodavati duže nego što je dozvoljeno“, izajvila je viša direktorka kompanije T&E za vozila i mobilnost Julia Poliskanova. Visoki troškovi proizvodnje baterija utiču na oklevanje najvećih svetskih proizvođača automobila da preusmere proizvodnju sa svojih profitabilnih modela na fosilna goriva.