Iceberg Salat Centar kao porodična firma uspešno posluje već 32 godine

Jelena Popović – Bujić dobitnica priznanja EY Preduzetnik godine

BiznisBolji posaoPreduzetnikSrbijaVesti

25.2.2022 13:51 Autor: Redakcija Biznis.rs 9

Jelena Popović – Bujić dobitnica priznanja EY Preduzetnik godine Jelena Popović – Bujić dobitnica priznanja EY Preduzetnik godine
Priznanje „EY Preduzetnik godine u Srbiji za 2021. godinu“ dobila je Jelena Popović – Bujić, generalna direktorka i vlasnica kompanije Iceberg Salat Centar i... Jelena Popović – Bujić dobitnica priznanja EY Preduzetnik godine

Priznanje „EY Preduzetnik godine u Srbiji za 2021. godinu“ dobila je Jelena Popović – Bujić, generalna direktorka i vlasnica kompanije Iceberg Salat Centar i time postala prva žena koja je osvojila ovo priznanje i plasirala se na svetsko takmičenje koje se održava u Monte Karlu. 

Jubilarna deseta dodela priznanja EY Preduzetnik godine u Srbiji održana je u Hotelu Hyatt Regency, a ove godine se na izbor prijavilo 34 kandidata iz 28 kompanija.

Predrag Popović, koji je osnovao Iceberg Salat Centar 1990. godine, počeo je u porodičnoj bašti da gaji zelenu salatu, a krajem osamdesetih dobio je prvi veliki posao za McDonald‘s, počevši da proizvodi Iceberg salatu za taj multinacionalni lanac. 

Pre nego što se priključila porodičnoj firmi Jelena je radila različite poslove i u svakom postizala sjajne uspehe i bila vrhunski profesionalac. Sve to znanje i iskustvo bilo je značajno u procesu u kom je od stručnjaka za marketing izrasla u uspešnu preduzetnicu, sposobnu da i najteže situacije preokrene u prednosti, piše u saopštenju EY.

Dobitnica nagrade kaže da je za nju bilo ključno da postavi jasnu viziju i strategiju kompanije, sve procese u firmi, da ima profesionalan kadar i savremeni informacioni sistem koji joj omogućava sve potrebne podatke neophodne za donošenje poslovnih odluka. Pored toga, svesna je da biti preduzetnik znači imati jak lični integritet, boriti se i biti naoružan strpljenjem „jer se stvari u životu dešavaju onda kada treba da se dese, a ne kada mi to želimo“.

Kako bi se izborila sa stranom konkurencijom i izgradila stabilnu firmu, napravila je potpuno nov brend „da izgleda baš svetski“, potencirala da je Iceberg domaća firma, a potom i organizovala kampanju „Mali poljoprivrednici“ za besplatnu edukaciju dece iz vrtića, koja su sadeći salatu na njivi učila sve o zdravoj ishrani. Za samo dve godine, radionice je pohađalo deset hiljada dece, a promovisanje zdravog načina života vršeno je i preko društvenih mreža i drugih nekonvencionalnih načina za promociju. 

Danas se kompanija bavi uzgojem glavičastih salata, preradom povrća i voća, vrši distribuciju, bavi se trgovinom do krajnjeg kupca, izvozom, kao i proizvodnjom i prodajom plastenika. Kompanija prodaje i organsko voće i povrće kroz sopstveni Iceberg organic centar brend, putem izuzetno snažnog kanala online prodaje i preko portala Klub zdravih navika, gde uz vežbe, recepte i savete već godinama promovišu zdrav način života.

Kada je 2020. godine počela pandemija korona virusa, Jelena je počela da planira proširenje posla sa ciljem izvoza rukole i spanaća za Rusiju. Uradili su kompletan projekat za poljoprivrednu proizvodnju, sa kojim je krajem 2020. godine dobila investicioni kredit od preko dva miliona evra koji je uložen u kupovinu 47 hektara zemlje u Besnom Foku.

Za godinu dana uspeli su da sagrade četiri kilometra infrastrukturnih puteva, postave sisteme za navodnjavanje, sagrade 11 hektara plastenika, kupe kompletnu mehanizaciju, zaposle i obuče kadar i da krenu sa izvozom u Rusiju u septembru prošle godine.

Preduzeće je završilo 2021. godinu sa godišnjim rastom prometa od 13 odsto, dok je neto dobit povećalo više nego dvostruko. Pored jačanja posla na tržištima Crne Gore i Bosne i Hercegovine, ove godine planiraju da višestruko povećaju izvoz u Rusiju, a u toku su pregovori o izvozu u Rumuniju i Ujedinjene Arapske Emirate. Trenutno posluju sa 300 restorana, a cilj je da ih bude još više, kao i da svoju ponudu od 180 artikala u segmentu voća i povrća prošire i na druge proizvode.

EY Preduzetnik godine je jedinstveni, globalni program međunarodne revizorsko – konsultantske kompanije Ernst&Young, koji podržava preduzetnike i prepoznaje preduzetnička dostignuća među pojedincima i kompanijama koja pokazuju viziju, liderstvo i uspeh. Program EY Preduzetnik godine osnovan je pre više od 30 godina i danas postoji u više od 60 zemalja i 145 gradova širom sveta.

  • SNEZANA

    25.2.2022 #1 Author

    Bravo..drzava treba vise da podrzi zene preduzetnice!

    Odgovori

  • NATI29

    25.2.2022 #2 Author

    Bravoo i zasluzeno

    Odgovori

  • Vockica

    25.2.2022 #3 Author

    Bravo za nju! Svaka cast, zasluzena nagrada.

    Odgovori

  • DANIJELA

    25.2.2022 #4 Author

    Bravo i samo napred.

    Odgovori

  • Dzebac

    25.2.2022 #5 Author

    Svaka čast i samo napred! 👏 Bravo za druge firme koje se bore da održe poslovanje pored svih problema sa kojima se suočavaju!

    Odgovori

  • DANA

    25.2.2022 #6 Author

    200 din,jedna glavicica over divine salate.

    Odgovori

  • STRAHINJA

    26.2.2022 #7 Author

    Svaka cast

    Odgovori

  • VERA

    27.2.2022 #8 Author

    Odličan primer kako se uvodeninovacije, podstiču deca na zdravu ishranu i odgovorno vodi preko 3 decenije domaća firma.Bravo….

    Odgovori

  • Maša

    27.2.2022 #9 Author

    Veliko bravooo, treba podrzati zene preduzetnice

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...