KA POTPUNOJ DIGITALIZACIJI POSTUPAKA ZA PRIVREDU Smanjenje administrativnog opterećenja u nekoliko koraka

Hi-techLifestylePoslovanjePreduzetnikSrbijaVesti

13.1.2021 09:29 Autor: Julijana Vincan 0

KA POTPUNOJ DIGITALIZACIJI POSTUPAKA ZA PRIVREDU Smanjenje administrativnog opterećenja u nekoliko koraka KA POTPUNOJ DIGITALIZACIJI POSTUPAKA ZA PRIVREDU Smanjenje administrativnog opterećenja u nekoliko koraka
Otvorena diskusija „Nove elektronske usluge za privredu“ pružila je priliku privrednicima da, u razgovoru sa predstavnicima države, saznaju više o novih 27 potpuno digitalizovanih... KA POTPUNOJ DIGITALIZACIJI POSTUPAKA ZA PRIVREDU Smanjenje administrativnog opterećenja u nekoliko koraka

Otvorena diskusija „Nove elektronske usluge za privredu“ pružila je priliku privrednicima da, u razgovoru sa predstavnicima države, saznaju više o novih 27 potpuno digitalizovanih postupaka za izdavanje dozvola, licenci i saglasnosti koji su sada dostupni na portalu eUprava, u okviru programa ePapir.

Digitalizacija postupaka za privredu pokrenuta je u okviru trogodišnjeg Projekta za unapređenje poslovnog okruženja u Srbiji.

Zahvaljujući sistemskom pristupu digitalizaciji, svega nekoliko klikova zamenilo je učestale odlaske od šaltera do šaltera, i poslovanje u Srbiji učinilo bržim, lakšim i jeftinijim, prenosi RTS. 

Proces digitalizacije u nekoliko koraka

Potpuna digitalizacija postupaka podrazumeva da se ceo proces odvija elektronski, u, kako je navedeno, nekoliko jednostavnih koraka. 

  1. Korisnik na Portalu eUprava popunjava elektronski zahtev, prilaže dokumentaciju i vrši elektronsko plaćanje, ukoliko usluga zahteva finansijski izdatak.
  2. Sistem automatski pristupa elektronskim registrima i pribavlja podatke po službenoj dužnosti koji su neophodni u procesu odlučivanja. 
  3. Podnosilac zahteva, zatim,  redovno dobija obaveštenja o mogućim dopunama dokumentacije i promenama u statusu predmeta.
  4. Na kraju, dozvola se dostavlja elektronskim putem u eSanduče podnosioca na portalu eUprava i trajno je dostupna korisniku i nadležnim organima za sve dalje postupke. 

Dodaje sa da sa ciljem da što veći broj administrativnih postupaka bude digitalizovan u budućnosti, nova platforma omogućava neograničeno dodavanje postupaka, što vodi formiranju novih registara za automatsko preuzimanje podataka, a elektronske usluge postaju kvalitetnije i brže.

eUprava logo
Foto: eUprava

Prednost za mikro, mala i srednja preduzeća

Regionalni menadžer Međunarodne finansijske korporacije za Centralnu i Jugoistočnu Evropu, Ari Naim, očekuje da do kraja marta 2021. godine bude čak 100 u potpunosti digitalizovanih procedura, koje će i državi i privredi omogućiti značajne uštede u vremenu i novcu. 

On je naveo da će ove prednosti naročito osetiti mikro, mala i srednja preduzeća koja čine 99,5 odsto svih kompanija, a za koje ove značajne uštede predstavljaju mogućnost za reinvestiranje i dalji rast. 

„Dodatno, kao rezultat ovog projekta očekuje se veći broj investicija, što posledično dovodi do novih radnih mesta i višeg standarda za građane Srbije, a to je naš krajnji cilj“, izjavio je Naim.

Mladi privrednici za kompjuterom

Pojednostavljuje se oko 350 postupaka

Direktorka Republičkog sekretarijata za javne politike, Bojana Tošić, istakla je da je digitalizaciji prethodilo potpisivanje čak 2.600 postupaka za privredu na republičkom nivou, da je zajedno sa privredom analizirano i predloženo pojednostavljenje čak 1.000 postupaka, a da je trenutno u procesu pojednostavljenja oko 350 postupaka. 

„Ovo je tek prvih 27 usluga koje sprovode Uprava za bilje i Ministarstvo finansija, a u naredna tri meseca biće dostupno još najmanje 70 elektronskih usluga za privredu iz nadležnosti Ministarstva unutrašnjih poslova, Nacionalne službe za zapošljavanje, Ministarstva građevinarstva saobraćaja i infrastrukture i Ministarstva zaštite životne sredine, a do kraja godine ukupno oko 200 usluga“, navela je Tošićeva. 

Digitalizacijom protiv sive ekonomije

Zamenica ambasadorke Ujedinjenog Kraljevstva, Rebeka Fabrici, naglasila je da Srbija već dugi niz godina radi na digitalizaciji državne uprave, i da je to odličan način da se omogući veći broj investicija u privatnom sektoru i eliminiše siva ekonomija. 

„Nadam se da ćemo u narednom periodu videti nastavak digitalizacije i uključivanje i drugih institucija u ovaj sistem. Od 2015. godine, kada je Fond za dobru upravu došao u Srbiju, sproveli smo oko 60 projekata sa budžetom od više od 20 miliona funti. Među njima je najviše projekata koji se bave elektronskom upravom“, poručila je Fabrici.

Istakla je da je protekla godina pokazala da je važno imati usluge koje se mogu ostvariti bez fizičkog kontakta, te da će Ujedinjeno Kraljevstvo nastaviti da pruža podršku ovakvim projektima i u budućnosti.

Rad na laptopu
Foto: Pixabay.com

Smanjenje administrativnog opterećenja

Cilj trogodišnjeg Projekta za unapređenje poslovnog okruženja u Srbiji je smanjenje administrativnog opterećenja za privredu kroz pojednostavljivanje 1.750 administrativnih postupaka, omogućavanje elektronskog izdavanja 100 dozvola i uklanjanje praksi koje negativno utiču na razvoj konkurencije. 

Očekuje se da će oko 600 dozvola, saglasnosti i odobrenja biti pojednostavljeno. Kako je najavljeno, u prvom kvartalu ove godine biće uspostavljen Registar administrativnih postupaka, kao i Portal ovog Registra, koji će predstavljati jedinstveno mesto sa svim potrebnim informacijama za privrednike o svakom postupku koji sprovodi javna uprava.

Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...