treba imati i plan b, ali i d, i c

Kako najbolje rasporediti finansije prilikom pokretanja biznisa?

BiznisBolji posaoInvesticijeLifestyleNovacSvetVesti

10.7.2021 11:05 Autor: Redakcija Biznis.rs

Kako najbolje rasporediti finansije prilikom pokretanja biznisa? Kako najbolje rasporediti finansije prilikom pokretanja biznisa?
Prema podacima Popisa stanovništva, prijave za pokretanje posla znatno su se povećale od jeseni 2020. godine, prenosi Business Insider. Ako želite da započnete sopstveni... Kako najbolje rasporediti finansije prilikom pokretanja biznisa?

Prema podacima Popisa stanovništva, prijave za pokretanje posla znatno su se povećale od jeseni 2020. godine, prenosi Business Insider.

Ako želite da započnete sopstveni biznis, finansijska priprema će vam uveliko omogućiti da opstanete dovoljno dugo na tržištu i da pronađete svoj uspeh. Evo nekoliko tačaka koje treba uzeti u obzir:

1. Znajte gde ste danas

Ako malo revidirate svoje finansije, možete bolje da razumete kakve uslove imate, gde bi mogla biti vaša slaba tačka i koje akcije možete preduzeti da biste ojačali svoju poziciju, pre nego što rizikujete da započnete svoj posao.

Da li imate fond za hitne slučajeve ili neku vrstu novčane rezerve? Verovatno ćete želeti još likvidnosti.

Da li su vam plaćeni potrošački dugovi? Ako imate veći dug na kreditnoj kartici ili pozamašne zajmove, pravljenje plana da ih prvo vratite možda je pravi put, tako da ne morate da se nosite sa tim teretom uz stresove i izazove oko pokretanja posla.

Da li imate puno finansijskih odgovornosti ili obaveza, koje morate uzeti u obzir prilikom pokretanja posla? Ovo će možda morati da uvaži i vaše planiranje.

Neko ko je samac i iznajmljuje kuću možda će moći da rizikuje više od drugog ambicioznog preduzetnika koji je oženjen, ima decu, hipoteku i trenutno je glavni hranitelj porodice.

To ne znači da ne možete pokrenuti posao ako vam život više liči na ovaj drugi, ali možda će vam trebati dobro planiranje ili razmatranje različitih puteva ka krajnjem cilju, kako biste bili sigurni da ne preuzimate previše rizika, koje zapravo ne možete priuštiti.

2. Razumeti šta treba da se započne

Naporan rad i posvećenost svojim ciljevima i vrednostima dovešće vas do dalekog puta. Ali možda će vam trebati i neka opipljiva podrška, u obliku imovine ili kapitala, da biste pokrenuli svoje poslovanje.

Postoji mnogo opcija kada je u pitanju upravljanje početnim troškovima i mogu se kretati od jednostavnog minimiziranja troškova na svaki mogući način do predstavljanja vaše ideje rizičnim kapitalistima, koji će obezbediti potrebna sredstva za početak.

Pravi put zavisi od niza faktora, ali u ovoj fazi finansijskog planiranja najvažnija je tačna procena vaših početnih troškova i identifikovanje potencijalnih izvora finansiranja za njih.

3. Napravite putanju razvoja

Možda zvuči negativno, ali dva kritična aspekta finansijske pripreme za pokretanje posla su:

Znajući svoju putanju ili koliko će vam vremena omogućiti finansije da biste omogućili da vaše poslovanje dođe u profitabilno stanje.

Razumevanje vaše putanje može vam pomoći da bolje planirate i donosite pametnije odluke. Na primer, ako znate da imate gotovinsku rezervu, koja će pokrivati vaše lične potrebe šest meseci, tada znate da vaše poslovanje treba da donosi profit ako želite da nastavite bez stvaranja dugova.

4. Imajte plan B (i C, a verovatno i D)

U savršenom svetu možete da napravite lep, organizovan, uredan poslovni plan i izvršite ga do kraja, ali u isto vreme morate biti brzi, spretni i spremni na promene.

Posedovanje barem plana B je ključno, tako da znate kako da se ophodite  ili promenite ako se stvari ne odigraju tačno onako kako ste očekivali. Ako mapirate nekoliko različitih scenarija i kako ćete reagovati na svaki od njih, možete se jednostavno usredsrediti na promenu po potrebi ako se te situacije dogode  i neće vam biti potrebni vreme, energija ili novac da biste  shvatili šta treba da radite.

Sagledavanje svih ovih faktora u kombinaciji može vam pomoći da odredite šta vam je potrebno za pokretanje posla. To će se razlikovati od osobe do osobe; možda shvatate da vam je potreban veći fond za hitne slučajeve pre nego što započnete ili treba da potrošite još neko vreme dodajući planiranje vanrednih situacija svojoj celokupnoj strategiji pre nego što započnete biznis.

Jednom kada saznate gde se nalazite i šta će vam biti potrebno za napredak, možete da kreirate svoj put do krajnjeg cilja započinjanja posla, piše Business Insider.

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.