Twitter je mreža na kojoj se kreiraju trendovi

Kako tvituju srpske kompanije?

IntervjuU fokusuVesti

2.2.2021 18:03 Autor: Marko Miladinović

Kako tvituju srpske kompanije? Kako tvituju srpske kompanije?
Svedoci smo poslednjih dana da Ilon Mask (Elon Musk) jednim svojim tvitom ima moć da preokreće trendove na najvažnijim berzama, angažujući „armiju“ od 43,8... Kako tvituju srpske kompanije?

Svedoci smo poslednjih dana da Ilon Mask (Elon Musk) jednim svojim tvitom ima moć da preokreće trendove na najvažnijim berzama, angažujući „armiju“ od 43,8 miliona svojih pratilaca. To što njemu sa lakoćom polazi za rukom, mnoge međunarodne kompanije već godinama pokušavaju da postignu, sa više ili manje uspeha, kroz svoje pažljivo osmišljene reklamne kampanje.

Koliko su na ovoj mreži aktivna, i kakve rezultate postižu srpska preduzeća?

„Kod nas Twitter pomalo ima lošu reputaciju. Ako se pogleda po većini domaćih medija oni uglavnom prenose ’šta se danas piše po Twitteru’, kao da na njemu žive samo ljudi koji su cinični ili kritični. Kod nas se zapravo sada kompanije manje oglašavaju na ovoj društvenoj mreži nego pre“, objašnjava za Biznis.rs Marko Marjanović, Digital & creative head u domaćoj advertajzing agenciji Ovation BBDO.

Prema njegovim rečima, dva su načina oglašavanja na popularnoj mreži sa simbolom plavog vrapca.

Jedan je da se pusti plaćeni oglas – slično kao na Facebook ili Instagramu – kojim se targetira određena ciljna grupa, i koji može da bude u raznim ranije pripremljenim formatima, na primer TV reklama ili nekakav drugi vizual. Međutim, pravu Twitter reklamnu kampanju predstavlja, zapravo, animiranje pratilaca kroz komunikaciju sa njima, uz plasiranje originalnog sadržaja.

Marjanović se priseća da je jedna od prvih takvih uspešnih Twitter kampanja u svetu bila za čokoladicu Snickers. Tada je fudbaler Mančester Junajteda Rio Ferdinand prvo nekoliko dana tvitovao kako mu pletenje baš ide od ruke, a tek kada su zbunjeni pratioci počeli da se angažuju i da ga ispituju o čemu on to uopšte priča, neko „iz publike“ je tvitnuo „Nisi sasvim svoj – uzmi  Snickers“.

Foto: Twitter @rioferdy5

U Srbiji se prvi na takav način predstavljao Schweppes, a potom su za njim krenuli i drugi. Ipak, posle su se brendovi ućutali i prešaltovali se uglavnom na kačenje gotovih reklama. Izuzetak u poslednje vreme predstavlja veoma aktivni i duhoviti nalog kompanije Metalac AD.

Iako to na prvi pogled niko ne bi očekivao od preduzeća koje je decenijama poznato po proizvodnji posuđa, njegov profil ima nešto manje od 9.500 vernih pratilaca.

Foto: Twitter @Metalac AD

Na njihovom primeru vidi se pažljivo održavanje komunikacije sa pratiocima, a to je, kako kaže naš sagovornik, najzahtevniji način reklamiranja.

„Twitter je prostor na kome nastaju trendovi. On je uspeo da zadrži ono što je u suštini trebalo da bude iza svake društvene mreže – razgovor, odnosno dijalog, koliko god ponekad možda bio oštar ili ciničan. Na njemu se stvaraju popularni mimovi, gifovi i fore koji se posle rašire po svim drugim mrežama“, napominje Marjanović, ali dodaje da se, baš zbog ove brzine i vickastosti, mnoge kompanije još uvek plaše da se okušaju u Twitter oglašavanju.

„Treba pokušavati. Ne mora čak ništa ni da ih košta, a može mnogo toga da im donese“, zaključuje Digital & Creative head u Ovation BBDO.

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.