Kineski proizvođači alkoholnih pića beleže pad akcija
29.12.2021 10:08 Autor: Redakcija Biznis.rs
Kineske akcije su blago pale, a u padu u potrošačkom sektoru su prednjačili proizvođači alkoholnih pića, iako je nakon nedavnog povećanja cena došlo do rasta njihove vrednosti.
Referentni indeks CSI 300 pao je za čak 1,3 odsto, što je dovelo do gubitaka u Aziji zbog slabe likvidnosti na kraju godine. Podindeks osnovnih potrošačkih proizvoda pao je najviše od sredine oktobra pošto su destilerije Kweichow Moutai Co. i Wuliangye Yibin Co, koje proizvode alkoholno piće baidžiu, pale za više od četiri odsto svaka.
„Padu su najviše doprinele određene akcije prve klase, posebno onih kompanija koje proizvode baidžiu. Izvesno je da neki fondovi, nakon nedavnog oporavka, žele da isplate novac pre kraja godine“, rekao je strateg u kompaniji Central China Securities Džang Gang (Zhang Gang) i dodao da China Mobile Ltd. uskoro izlazi na tržište sa akcijama A klase, te da tu možda postoji zabrinutost na tržištu u vezi sa ograničenom likvidnošću.
Najnoviji podaci ukazuju na to da je CSI 300 u 2021. godini pao za više od šest odsto, iako je kineska centralna banka nedavno dodelila dodatna sredstva finansijskom sistemu. Azijsko-pacifički indeks MSCI niži je oko četiri odsto.
Vrednost akcija proizvođača alkohola Luzhou Laojiao Co. manja je za čak 6,4 odsto, a kako se navodi u članku časopisa China Securities Journal, kompanija je povećala cene svog šezdesetogodigodišnjeg vina.
U međuvremenu, hongkonški referentni indeks Hang Seng pao je za skoro jedan odsto nakon petodnevnog rasta. Indeks tehnologije Hang Seng izgubio je čak 1,9 odsto vrednosti, što pokazuje da interesovanje investitora za oštećeni sektor ostaje slabo do kraja godine.