Koje usluge rastu, a koje su opale?
AnalizaHi-techLifestyleSrbijaU fokusuVestiZanimljivosti
17.6.2021 13:28 Autor: Miljan Paunović
Tokom prvog tromesečja u javnoj mobilnoj telefoniji oko 8,25 miliona aktivnih korisnika ostvarilo je približno 5,2 milijarde minuta razgovora i poslalo oko 1,25 milijardi SMS poruka, navodi se u Pregledu tržišta mobilnih komunikacija koje je objavila Regulatorna agencija za elektronske komunikacije i poštanske usluge – RATEL.
Mobilni korisnik je u proseku dnevno razgovarao oko sedam minuta i slao 1,7 SMS poruka, prenosi Tanjug. Ovaj segment tržišta je imao blagi pad broja aktivnih korisnika, a niži su i govorni i SMS saobraćaj.
Broj postpejd korisnika beleži porast, pa ih je oko 5,077 miliona, pri čemu je među njima oko 73 procenta privatnih korisnika, dok broj pripejd korisnika pada i sada je oko 3,171 miliona.
Telekom Srbija je operater za 43,8 odsto broja korisnika, Telenor za 31,2 procenta, A1 Srbija za 24,4, a na tržištu je i Globaltel. U ovom kvartalu porasla je količina prenetih podataka preko mobilne mreže i dosegla je 140,2 miliona GB.
Korisnik mobilnog širokopojasnog pristupa dnevno je u proseku trošio 240 MB, odnosno oko 7,27 GB mesečno. Porastao je broj pretplatnika fiksnog širokopojasnog pristupa internetu za oko 300.000 i dosegao oko 1,76 miliona.
U ovoj oblasti učešće operatora Telekom Srbija je 39,2 procenta, Moje Supernove – 14,2 odsto, a SBB – 31,7 procenata. U porastu je broj pretplatnika distribucije medijskih sadržaja pa ih je oko 2,11 miliona u Srbiji, a najveći broj njih – 57 procenata ima priključak na kablovsku televiziju.
Za preko 20 procenata povećan je u odnosu na poslednji kvartal 2020. godine broj realizovanih zahteva za dodatnim uslugama u koje spadaju video na zahtev, snimanje sadržaja, gledanje TV na mobilnim uređajima i vraćanje programa u nazad. U ovom tromesečju takvih zahteva je bilo oko 491 milion, što je 69 zahteva mesečno po pretplatniku.
Samo usluga „video na zahtev“ u prvom kvartalu realizovana je 17,3 miliona puta. Prema broju pretplatnika SBB je imao 45,6 procenata ovog tržišta, Telekom Srbija – 29,9 odsto, a Moja Supernova – 15,5 procenata.
U prvom tromesečju porastao je i broj korisničkih paketa pa ih je bilo oko 1,57 miliona. Najzastupljeniji su paketi sa tri usluge, i to širokopojasnog pristupa internetu, fiksne telefonije i televizije.
U prva tri meseca bilo je manje pretplatnika fiksne telefonije, a manji je i ostvareni saobraćaj. Oko 2,4 miliona pretplatnika ostvarilo je 730 miliona minuta razgovora, a korisnik fiksne telefonije je u proseku razgovarao 3,3 minuta dnevno.
Kod fiksne 88 odsto pretplatnika su fizička lica, a nacionalni saobraćaj je dominantan sa 95 procenata. Telekom Srbija ima 74,4 odsto učešća, a Moja Supernova – 1,8 procenata, a SBB – 20,9 odsto.