KOLAPS TURISTIČKE SEZONE U CRNOJ GORI Samo petina gostiju u odnosu na lane

BiznisRegionTurizamVesti

30.8.2020 09:51 Autor: Redakcija Biznis.rs

KOLAPS TURISTIČKE SEZONE U CRNOJ GORI Samo petina gostiju u odnosu na lane KOLAPS TURISTIČKE SEZONE U CRNOJ GORI Samo petina gostiju u odnosu na lane
Promovisanje Crne Gore kao “korona free” destinacije i brzo gubljenje tog statusa, povećanje epidemiološkog rizika, slabo funkcionisanje aviosaobraćaja, drumska udaljenost od evropskih destinacija, restriktivni... KOLAPS TURISTIČKE SEZONE U CRNOJ GORI Samo petina gostiju u odnosu na lane

Promovisanje Crne Gore kao “korona free” destinacije i brzo gubljenje tog statusa, povećanje epidemiološkog rizika, slabo funkcionisanje aviosaobraćaja, drumska udaljenost od evropskih destinacija, restriktivni odnos prema građanima BiH i Srbije, samo su neki su od razloga koji su doveli do kraha turističke sezone, ocenjuju podgoričke Vijesti.

Crna Gora je postala zemlja „turističkih duhova“, ocenila je za ovaj list predsednica Rebuilding.Travel organizacije za Balkan i počasna konzulka Sejšela u Crnoj Gori Aleksandra Gardašević-Slavuljica.

“Za razliku od Crne Gore, odgovorne destinacije od marta primenjuju totalnu digitalnu transformaciju, online platfome, koristeći nove komunikacione kanale u borbi za goste, jer su shvatile da je digitalni rebranding neophodan, tržišna borba za svakog gosta, korišćenjem virtuelnog prostora. Destinacije se utrkuju u lansiranju personalizovanih digitalnih kampanja sa obaveznim inovativnim elementima“, podsetila je Gardašević-Slavuljica.

Ona je upozorila da će izumreti destinacije, koje se ne uklope u Covid-19 turizam, pomenuvši da su Hrvatska i Albanija bolje to uradili od Crne Gore, ali nedovoljno dobro.

Ocenila je da Crna Gora nikada nije smela da bude promovisana kao “korona-free” i da su mnogi upozoravali da je to opasno, jer države preko noći mogu postati visoko rizične, što se i dogodilo tokom drugog talasa korona virusa.

Danas korona-free, a sutra visoko rizična zemlja, označava kompromitaciju destinacije i gubitak poverenja turista. To se desilo Crnoj Gori. Trebalo je proglasiti Crnu Goru kao ‘prvu korona odgovornu’ destinaciju u Evropi i iskoristiti prednost statusa niskog rizika od korone„, smatra Gardašević-Slavuljica.

Foto: Pixabay.com

Umesto toga Crna Gora je davala preterana obećanja i turisti su prestali da joj veruju, što je doprinelo kolapsu tržišta.

Sa druge strane, u Nacionalnoj turističkoj organizaciji podsećaju da je na globalnom nivou došlo do smanjenja međunarodnih putovanja.

“Sve turističke destinacije beleže pad turističkog prometa. Zato je u uslovima pandemije nezahvalno govoriti o dobroj ili lošoj sezoni i praviti poređenja sa prethodnom sezonom, rezultate možemo da sagledamo u svetlu trenutne situacije”, rekli su u NTO za “Vijesti”.

Prošlogodišnji prihodi od crnogorskog turizma iznosili su 1,1 milijardu evra. Vlada je ovogodišnje prihode projektovala na 40 odsto prošlogodišnjih, odnosno na 450 miliona evra, ali samo tokom jula pad je iznosio devedesetak procenata. Za početak novembra najavljena je nova procena, što povlači novi rebalans budžeta, prenosi Tanjug pisanje crnogorskog dnevnog lista.

U Crnoj Gori je, primera radi, 28. avgusta boravilo oko 29.000 turista, što je 20 odsto ostvarenog turističkog prometa u poređenju s prošlogodišnjim periodom, pokazuju podaci NTO. Takođe, u hotelima je popunjenost 42 procenta u poređenju sa istim periodom lane.

Foto: Printscreen youtube

U Crnoj Gori je od početka godine, zaključno sa junom, boravilo oko 162.400 turista, što je tek petina u odnosu na prošlu godinu, pokazuju poslednji statistički podaci Monstata.

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.