Vituelni tržni centri, istraživanja, zabave i druženja

Kompanije Tiny Island Production i Huawei prave metaverzum

Hi-techInovacijeLifestyleSvetU fokusuVesti

16.12.2021 18:57 Autor: Stefan Petrović

Kompanije Tiny Island Production i Huawei prave metaverzum Kompanije Tiny Island Production i Huawei prave metaverzum
Singapurska kompanija Tiny Island Production (TIP) sklopila je partnerstvo sa kompanijom Huawei za razvoj virtuelnog tematskog parka Tiny Island Universe, koristeći platformu na cloudu... Kompanije Tiny Island Production i Huawei prave metaverzum

Singapurska kompanija Tiny Island Production (TIP) sklopila je partnerstvo sa kompanijom Huawei za razvoj virtuelnog tematskog parka Tiny Island Universe, koristeći platformu na cloudu kineskog tehnološkog giganta za izgradnju carstva koje, kako je navedeno u saopštenju, sadržati tržne centre i zone za korisnike da istražuju, druže se i zabavljaju.

Da ovaj projekat neće proći nezapaženo pokazuje i interesovanje za saradnju koje su već iskazali kineski organizatori igara na sreću, mediji i maloprodajne kompanije.

Prema pisanju Reutersa, TIP u ovoj oblasti ima relevantno iskustvo u koje spada stvaranje aplikacije za stvarne tematske parkove i druga mesta.

Takođe, kompanija Peking Silkroading Culture, koja je ključni partner TIP-u, će učestvovati na ovom projektu.

Pored svog rada zasnovanog na atrakcijama i virtuelnoj realnosti (VR), TIP stoji iza serije „Branitelji snova“ o dvoje tinejdžera koji mogu da uđu u svet snova uz pomoć superkompjutera, a seriju su u Sjedinjenim Američkim Državama distribuirali Hulu, Amazon Prime i Discovery Kids.

Foto: Unsplash.com

TIP je, takođe, 2017. godine potpisao ugovor sa firmom Shellhut Entertainment o koprodukciji 10 filmova, čija je vrednost procenjena na 10 miliona dolara, piše Reuters.

Izvršni direktor TIP-a Dejvid Kvok (David Kwok) rekao je, obrazlažuću svoju ideju metaverzuma, da će korisnici stvarati, trgovati i družiti se jedni sa drugima.

„Zamislite da kupujete brendirani par sportskih cipela koje možete da nosite i u stvarnom životu, i da ih nosi vaš metaverzum avatar. Ili čak kreiranje i prodaju sadržaja drugim korisnicima u metaverzumu kako biste mogli da kupite taj par sportskih cipela. Mogućnosti su neograničene“, rekao je on.

Inače, TIP-ov metaverzum nije usamljen. Nedavno je i osnivač Facebooka Mark Zukerberg (Mark Zuckerbeg) najavio da će njegova kompanija  raditi i na stvaranju i unapređenju platformi kao što je metaverzum “Horizon”.

Foto: Youtube/Printscreen

Kako je u nedavnom razgovoru za Biznis.rs rekao Vladimir Radunović iz DiploFoundation, metaverzum bismo mogli da definišemo kao nadogradnju servisa koje danas imamo na Facebooku na viši nivo virtuelne stvarnosti. On pravi analogiju sa SMS porukama i kaže da smo nekad komunicirali njima, pa su nam one bile eksterni svet van fizičke realnosti, onda su došle društvene mreže koje su ovaj proces učinile još virtuelnijim, a vrhunac tog procesa bio bi metaverzum koji podrazumeva da se iz realnog sveta izmestimo ne samo vizuelno, već i drugim čulima. 

„U praksi to znači da bi sa nekim sedeli na kafi, iako niste na kafi. Ja sam kod kuće, sagovornik je kod kuće, ali mi bismo imali osećaj da smo u kafiću oko kojeg prolaze neki ljudi. Ja Vas vidim, Vi mene vidite, da li u obliku avatara ili bukvalno u obliku neke hologramske projekcije, a zapravo se nismo nigde mrdnuli iz kuće“, rekao je Radunović.

On je rekao za sebe da je redak primer onih koji kritikuju virtuelnu stvarnost, nazivajući je čak Matriksom. Za razliku od njega, kako je dodao, većina ljudi iz sveta biznisa nije saglasna sa ovakvim opisom. 

„Dakle, ja namerno navodim primer Matriksa jer to funkcionalno jeste tako. Ja sedim u fotelji i život je potpuno virtuelan, sva moja čula su izmeštena u drugi svet, a ja samo fizički sedim u nekom prostoru, ali se sve ostalo dešava na potpuno izmenjen način, i to konceptualno jeste Matriks“, objašnjava on, upozoravajući da su i pretnje koje dolaze iz čitavog ovog sistema matriksovske.

Radunović nije negirao i prednosti koje metaverzum sa sobom može doneti, što potkrepljuje primerom koji bi mogao da se primeni u aktuelnoj pandemijskoj situaciji. Dakle, u momentu kada je neko sprečen da fizički putuje po svetu, on može otputovati na neko mesto u virtuelnom svetu.

Ali, kako je dodao, ipak je to novi svet koji ne postoji – ovde. Sličnih pokušaja je, kako je rekao, bio i ranije sa video igricama, navodeći primer poznate igrice Second life. Razlika je što u vreme popularnosti ove igrice nije bilo naočara, već se pratila preko ekrana. Ipak, novac zarađen u toj igrici je mogao da se koristi u kafićima što, kako je naveo, jeste vrsta virtuelne realnosti. 

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.