KRAJ VRTOGLAVOG USPONA TOKOM PANDEMIJE? Netflix imao slabije rezultate u poslednjem tromesečju
19.1.2021 08:50 Autor: Marko Miladinović
Kompanija Netflix, gigant striming industrije i vodeći proizvođač novog filmskog sadržaja u protekloj godini, imala je nešto slabije rezultate od očekivanih u četvrtom kvartalu 2020. godine.
Posle perioda nezabeleženog rasta, kada je od marta do septembra dobila više od 26 miliona korisnika, kompanija je u poslednja tri meseca zaključno sa decembrom upisala 8,5 miliona novih pretplatnika.
No, zajedno sa novim pridošlicama po prvi put je prešla granicu od ukupno 200 miliona pretplatnika širom sveta.
Da li je usporavanje znak saturacije tržišta ili svesti da se kraj pandemije ipak bliži – a samim tim i dugotrajne zatvorenosti u kućnim uslovima uz ekrane TV i mobilnih uređaja – pokazaće tek trendovi s početka 2021. godine.
Podsetimo, Netflix je pre osam meseci postao najvrednija kompanija u industriji zabave, sa procenjenih 187 milijardi dolara, prestigavši korporaciju Disney. Njena tržišna kapitalizacija je sada oko 220 miliona dolara. Taj nagli uspeh za posledicu je imao kupovinu manjih holivudskih studija koji nisu mogli da istrpe troškove pandemijskog zatvaranja, ali i izgradnju ogromnog studijskog kompleksa od milijardu dolara nadomak Albukerkija u Novom Meksiku.
U kompaniji su očekivali nešto slabije rezultate pretplate u trećem kvartalu, ali ne i u četvrtom, jer je to vreme prazničnog gledanja filmova u krugu porodice. Verovatno su se gledaoci rasporedili po raznovrsnoj ponudi brojne striming konkurencije.
Zarada kompanije u poslednjem kvartalu iznosila je nešto više od šest milijardi dolara.
Na berzanskom indeksu NASDAQ trgovanje akcijama Netflixa zatvoreno je sa padom od -2,88 odsto, dok vanberzanske transakcije prikazuju dodatan minus od 0,98 procenata. Prava reakcija videće se po današnjem otvaranju Wall Streeta nakon praznika Dana Martina Lutera Kinga.