Francuski kupci sve više posećuju radnje brenda “Mi protiv otpada”

Kupcima ne smeta što je šargarepa kriva

EkologijaEUMoja firmaPreduzetnikU fokusuVesti

8.8.2021 09:45 Autor: Redakcija Biznis.rs

Kupcima ne smeta što je šargarepa kriva Kupcima ne smeta što je šargarepa kriva
U Francuskoj se već tri godine razvija poseban format supermarketa, zapravo prodavnica koje prodaju robu koja ima nedostatke i koju drugi trgovci ne žele... Kupcima ne smeta što je šargarepa kriva

U Francuskoj se već tri godine razvija poseban format supermarketa, zapravo prodavnica koje prodaju robu koja ima nedostatke i koju drugi trgovci ne žele na rafovima. Brend MI protiv otpada (NOUS anti-gaspi) prodaje proizvode sa pocepanom ambalažom, ružno povrće i voće, robu čiji rok isporuke uskoro ističe. A da je to baš ono što Francuzi hoće, govori činjenica da trenutno imaju 17 prodavnica širom zemlje, dok im je plan da do 2024. godine imaju čak 50 prodajnih mesta.

Prema tvrdnjama osnivača MI protiv otpada, računica je vrlo jasna. Francuzi svake godine bacaju po deset tona hrane. I do deset odsto proizvodnje namirnica isključi se, zbog raznih nedostataka, iz uobičajnih distributivnih mreža koje snabdevaju supermarkete u Francuskoj. Na osnovu ovih činjenica, maja 2018. godine, otvorena je i prva prodavnica, sa ciljem da se svojim biznisom bore protiv rasipanja hrane i daju drugu priliku proizvodima koji su odbačeni.

“Naše prodavnice imaju za cilj smanjenje bacanja hrane, što postižemo nudeći proizvođačima alternativu za prodaju njihovih obezvređenih proizvoda. Zašto baciti iskrivljenu šargarepu ili premalo jaje? Zašto ne koristiti proizvod čije je pakovanje malo oštećeno? Zašto biste bacili pirinač kome je istekao datum upotrebe, ako je on i dalje dobar”, filozofija koja je izrasla u biznis ideju, a sada već i u ozbiljan posao suosnivača brenda, Vensan Žastin (Vinsent Justin) i Šarl Lotman (Charles Lottmann).

Suosnivači brenda radnji Mi protiv otpada, Foto: NOUS anti-gaspi

Prvi pogled na bilo koju od 17 prodavnica koliko ih u Francuskoj ima, ni po čemu ne otkriva originalnu ideju vlasnika. Imaju sve kao i ostale prodavnice – odeljenje za voće i povrće, sveže proizvode poput mleka, mesa ili sira, higijenske proizvode, vino, alkoholna pića, a jedan poseban deo svake radnje posvećen je rasutim proizvodima ili kako bi to u našim radnjama rekli – “u rinfuzi”.

Ali, kada se malo bolje pogleda bilo koji od ponuđenih roba, otkriva se da je svaki proizvod praćen malim natpisom, poput ovog: “Pošto sam ja pasterizovani sir, možete me jesti i nakon naznačenog optimalnog datuma” ili “Skoro da sam stigao do distributera, kada je on otkazao porudžbinu. I gde bih ja završio da nema vas”.

Ovde se tako nalaze dinje koje su premale za tradicionalne supermarkete, šargarepe koje su krive i koje niko drugi neće na raforima, jogurti i maslaci čiji rok ističe za par dana.

Osim što su vođeni odgovornom potrošnjom i idejom da hrana ne sme da se baca, kupci u ovim radnjama mogu mnogo jeftinije da se snabdeju. Sve je od 20 do 25 odsto jeftinije nego u drugim marketima.

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.