LEGENDARNI BRITANSKI PROIZVOĐAČ AUTOMOBILA NA PREKRETNICI

Lotus lansira poslednji benzinski model

AutomobiliLifestyleSvetVesti

5.5.2021 20:10 Autor: Redakcija Biznis.rs

Lotus lansira poslednji benzinski model Lotus lansira poslednji benzinski model
Proizvođač sportskih automobila Lotus najavio je da će novi model, koji će se zvati Emira, biti njegov poslednji automobil sa konvencionalnim pogonom. Generalni direktor... Lotus lansira poslednji benzinski model

Proizvođač sportskih automobila Lotus najavio je da će novi model, koji će se zvati Emira, biti njegov poslednji automobil sa konvencionalnim pogonom. Generalni direktor ove kompanije Mat Vindl (Matt Windle) izjavio je da će to biti prekretnica između analognih automobila današnjice i digitalnih automobila sutrašnjice. Vindl je dodao da kompanija želi da svi njeni modeli u budućnosti budu električni.

Očekuje da će se proizvodnja u Velikoj Britaniji utrostručiti, kao i da će koštati više od dve milijarde funti, prenosi BBC. Kompaniju Lotus osnovao je početkom pedesetih godina inženjer Kolin Čapman (Colin Chapman). Nakon smrti Čapmana, grupa Lotus se borila za opstanak i bila je u vlasništvu kompanija General Motors, Bugatti i malezijske grupe Proton, ali uprkos tome što je proizvodila „službeni automobil“ Džejmsa Bonda (James Bond) retko je zarađivala.

Lotus su 2017. godine preuzeli Zhejiang Geeli Holding i malezijska Etika Automotive, pri čemu je Geeli kompanija posedova kontrolni udeo. Godinu dana kasnije pokrenula je „dugoročnu strategiju transformacije poslovanja“, nazvanu „Vision 80“. Emira je deo te strategije – novi sportski automobil namenjen povećanju Lotusove globalne potražnje. Očekivalo se da će kompanija plasirati električni ili hibridni automobil, ali to nije bio slučaj.

Prema rečima Mata Vindla kompaniji je bilo potrebno vreme da se pripremi za novu generaciju automobila u kojoj će Lotus morati da postane potpuno električni proizvođač. Kao rezultat toga, kompanija je odlučila da lansira model koji uključuje obilje nove tehnologije, ali poseduje motor sa unutrašnjim sagorevanjem.

„Morali smo da izgradimo tim, ali i svoje iskustvo da bismo prešli na elektrifikaciju“, izjavio je Vindl i dodao da je ovo poslednji trenutak za automobile na gorivo. Za malog proizvođača poput Lotusa, koji trenutno proizvodi oko 1.600 automobila godišnje, promene sa kojima se industrija suočava u narednih nekoliko godina, sa elektrifikacijom i povećanom automatizacijom, predstavljaju veliki izazov. Međutim, Lotus planira ne samo da razvija nove proizvode već i da se širi.

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.