McDonald’s u Japanu smanjuje porcije pomfrita zbog zastoja u nabavnim lancima
LifestylePoslovanjeSvetVestiZanimljivosti
21.12.2021 20:18 Autor: Redakcija Biznis.rs
Japanski ogranak kompanije McDonald’s pridružio se listi nesrećnih titana, kao što su Toyota i Sony, koji su pretrpeli štetu zbog nestašice čipova.
Iz lanca restorana brze hrane saopšteno je da su zbog kašnjenja isporuka iz Kanade nisu bili u mogućnosti da služe pomfrit u 2.900 poslovnica. Prema rečima portparola kompanije McDonald’s, napravljen je hitan plan da se obezbede zalihe najpopularnijeg obroka u svim njihovim restoranima.
Prema tom planu, srednje i velike porcije će biti manje, a mušterije će imati dobiti mali popust na regularnu cenu obroka. Kako napominju iz kompanije, racionalizacija će početi 24. i trajaće do 30. decembra.
Ova nestašica dolazi u prazničnom periodu u kome u Japanu obično dominira rivalski lanac restorana brze hrane KFC. Već dugi niz godina Japanci naručuju KFC piletinu za Božić, zahvaljujući kampanji koja je uspešno povezala ovu kompaniju sa velikim praznikom.
Svake godine, u trku sa njom se uključuje i McDonalds, pokrećući sezonsku kampanju koja se fokusira na serviranje pilećih nageta (chicken nuggets). U reklami, koja je počela da se prikazuje pre saopštenja o manjim porcijama pomfrita, porodica uživa u najvećem pakovanju istog, piše Financial Times.
Nakon Sjedinjenih Američkih Država, Japan je najveće tržište brze hrane na svetu.
Blokada do koje je došlo u Vankuveru nakon nedavnih poplava koje su uništile auto-puteve dovela je do zastoja u lancima snabdevanja, a pandemija korona virusa dovela je do nagomilavanja dobara u lukama, koje je podstaklo rast cena transporta.
Iz kompanije Burger King su izjavili da ne planiraju da prave izmene kada je u pitanju prodaja pomfrita, a predstavnici kompanije KFC nisu bili dostupni za komentar.
Međutim, problemi sa isporukom krompira u Japan postojali su i pre pandemije. Tako je 2017. godine, zbog loše sezone na ostrvu Hokaido, došlo do nestašice čipsa u čitavoj zemlji.