Od 2008. godine do danas u vazdušnom saobraćaju zaposleno 83.000 ljudi manje

Najveći pad broja radnika u evropskoj avio-industriji u poslednjih 14 godina

AnalizaBiznisBolji posaoEUU fokusuVesti

11.8.2022 11:08 Autor: Julijana Vincan 9

Najveći pad broja radnika u evropskoj avio-industriji u poslednjih 14 godina Najveći pad broja radnika u evropskoj avio-industriji u poslednjih 14 godina
Korona kriza ostavila je dalekosežne posledice po privredu, pri čemu je vazdušni saobraćaj posebno teško pogođen padom broja putnika. Avio-kompanije i povezana preduzeća su... Najveći pad broja radnika u evropskoj avio-industriji u poslednjih 14 godina

Korona kriza ostavila je dalekosežne posledice po privredu, pri čemu je vazdušni saobraćaj posebno teško pogođen padom broja putnika. Avio-kompanije i povezana preduzeća su shodno tome smanjila broj svojih zaposlenih, a posebno su pogođeni mlađi radnici, otkrivaju podaci Zavoda za statistiku Evropske unije (Eurostat).

„U prvom kvartalu ove godine, 325.600 ljudi bilo je zaposleno u sektoru vazdušnog saobraćaja u EU. Ovo je najmanji broj radnika u poslednjih 14 godina. Naime, to smanjenje može se pripisati radnicima starosti od 15 do 39 godina, čiji je broj opao sa 204.400 u prvom tromesečju 2008. godine na 121.400 u prvom kvartalu ove godine, što predstavlja pad od 83.000 zaposlenih. U međuvremenu, došlo je do povećanja broja radnika koji imaju između 40 i 64 godina, sa 170.500 na 204.200 (povećanje od 33.700)“, objašnjeno je u izveštaju Eurostata.

Izvor: Eurostat

Obrazac je bio sličan kada se uporedi prvo tromesečje 2019. godine, pre pandemije korona virusa, sa prvim kvartalom 2022. godine. Naime, iako je došlo do velikog smanjenja broja radnika starosti između 15 i 39 godina za 63.500 (sa 184.900 na 121.400), daleko je manji pad broja zaposlenih između 40 i 64 godina, kojih ima manje za 21.300 (sa 225.500 na 204.200).

Kada se uporedi zaposlenost po polu, muškarci su činili 58 odsto radne snage u prvom tromesečju ove godine. Isti procenat registrovan je i u prvom kvartalu 2008. godine. Iz Eurostata ističu da je udeo muškaraca u vazdušnom saobraćaju tokom vremena bio prilično stabilan.

Izvor: Eurostat

Međutim, dok se ukupna zaposlenost u vazdušnom saobraćaju u EU smanjila i za muškarce i za žene tokom pandemije bolesti Covid-19, muškarci su bili prvi pogođeni u drugom kvartalu 2020. godine, kada je udeo muškaraca bio 53 procenta u drugom tromesečju 2020. godine.

Sa druge strane, žene su bile najviše pogođene pandemijom u trećem i četvrtom kvartalu 2020. godine. Tokom celog perioda, između prvog tromesečja 2019. godine i prvog kvartala 2022. godine, na muškarce se odnosilo čak 60 odsto smanjenja (-33.800 za žene u poređenju sa -50.900 za muškarce).

Zaposleni u vazdušnom saobraćaju dobro plaćeni

Prema podacima Republičkog zavoda za statistiku (RZS), najplaćenija zanimanja u Srbiji su iz oblasti programiranja i vazdušnog saobraćaja, dok najmanju zaradu ostvaruju zaposleni u oblasti prerade drveta.

Tako su u novembru 2021. godine prvo mesto držali programeri, odnosno delatnost računarsko programiranje i u proseku su zarađivali 184.339 dinara. Slede ih zaposleni u vazdušnom saobraćaju, čija je prosečna zarada iznosila 150.873 dinara.

  • Emilija

    11.8.2022 #1 Author

    Korona kriza vec predugo traje a posledice su ocigledne

    Odgovori

  • MARA

    11.8.2022 #2 Author

    Posledice korone su počele da se osećaju..

    Odgovori

  • TATJANA

    11.8.2022 #3 Author

    Kao sto se i ocekivalo, dalekosezne posledice

    Odgovori

  • Dea

    11.8.2022 #5 Author

    Pa kako da ne bude kada niko nigde nije ni leteo zbog virusa,samo ko je morao… Nmg ni finansijski da izdrze

    Odgovori

  • GOCA BG

    11.8.2022 #6 Author

    Posledica korone i otpustanja radnika..

    Odgovori

  • BRANA19

    12.8.2022 #7 Author

    Pa da , sve zbog korone

    Odgovori

  • VOJKAN

    12.8.2022 #8 Author

    Kriza je svuda prisutna, u svim granama društva

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...