Nakon teške godine Srbija uspela da ostvari 50 odsto prihoda u turizmu
29.6.2021 08:31 Autor: Marija Jovanović
Personalizovane usluge u kombinaciji sa modernim tehnologijama biće budućnost industrije ugostiteljstva i turizma, a ključne reči će i dalje biti bezbednost, fleksibilnost i održivost, poruka je panela „Razvoj ugostiteljstva nakon pandemije i očekivanja“ (Hospitality development after pandemic & expectations) u okviru samita REBEC 2021.
“Posle veoma teške prošle godine možemo reći da je Srbija uspela da ostvari 50 odsto prihoda u turizmu u odnosu na 2019. godinu. Kada pogledamo druge zemlje to nije tako loše, međutim u apsolutnim brojevima, realnost je drugačija – rekla je pomoćnica ministra trgovine, turizma i telekomunikacija Renata Pindžo.
Kako prenosi eKapija, ona je dodala da Srbija nije destinacija za masovni turizam, ni pre pandemije, ali ni sada.
“Potrebno je da s jedne strane radimo na tome da kompletiramo našu turističku pronudu i proizvod, a sa druge strane tu su i izazovi kako da to plasiramo što bolje. Srbija je usvojila novu marketing stratergiju, koja je u skladu sa trendovima zasnovana na digitalnim kanalima. Takođe, potrebni su nam i novi investitori, koji će našu destinaciju učiniti prepoznatljivijom, istakla je Pindžo.
Srbija kao destinacija, prema njenim rečima poslednjih godina ima veoma dobre investitorske projekte.
“Nedavno je najavljeno otvaranje hotela iz lanca Marriott u Vranjskoj Banji i to će značajno promeniti čitavo okruženje i nadam se motivisati i druge da ulažu. Na nama je da bolje pripremimo neke projekte van Beograda, a u banjama je veliki potencijal”.
CXO i CTO u kompaniji Volynt, Nataša Bajc (Natasha Bajc), navela je da je Srbija relativno nezrelo tržište. “To je s jedne strane dobro, jer pomera stvari napred”, istakla je Bajc i dodala da će u budućnosti ugostiteljstva na ceni biti iskustvo kao ‘celovit’ paket. Ugostiteljstvo je osećaj da si dobrodošao, kako u prostoru, odnosno dizajnu i arhitekturi, tako i što se tiče usluga”, navela je.
Potpredsednik i direktor razvoja u Accor Eastern Europe, Frank Rel (Frank Reul) smatra da Beograd ima sve što je potrebno za razvoj ugostiteljstva i ističe njegov veliki potencijal. “Osim Beograda, potencijal u Srbiji imaju banje i planine – istakao je Reul i dodao da investitore nije napustio optimizam.