korisnik treba da uplati od 200 do 500 dolara mesečno za pristup

Napravio katalog ko je šta kupio na aukcijama u proteklih 25 godina

LifestyleVestiZanimljivosti

7.10.2021 20:01 Autor: Redakcija Biznis.rs 1

Napravio katalog ko je šta kupio na aukcijama u proteklih 25 godina Napravio katalog ko je šta kupio na aukcijama u proteklih 25 godina
Džoš Ber (Josh Baer), autor biltena o umetnosti u industriji, Baer Fakt, proveo je poslednjih 25 godina vodeći evidenciju ko je šta kupio na... Napravio katalog ko je šta kupio na aukcijama u proteklih 25 godina

Džoš Ber (Josh Baer), autor biltena o umetnosti u industriji, Baer Fakt, proveo je poslednjih 25 godina vodeći evidenciju ko je šta kupio na aukcijama, i ko je pokušao da nešto kupi, ali neko drugi je dao bolju ponudu.

„Za savetnike ili trgovce, te informacije su ključne“, kaže Ber, koji takođe radi kao trgovac i savetnik. „I sve ove podatke sam objavio u Baer Fakt -u“, piše Bloomberg.com.

Korisnici njegove novoimenovane Baer Fakt Auction Database mogu platiti od 200 do 500 dolara mesečno za pretraživanje oko 10.000 aukcijskih partija koje su bile održane i koje sadrže podatke o blizu 5.700 prodaja na kojima je kupac naveden i oko 6.100 unosa potkupljivača (reč za ljude koji su hteli delo, ali nisu uspeli da ga dobiju).

„Ovo nije način da vam se kaže šta treba da kupite“, kaže Ber i dodaje da je to informacija za profesionalce i ozbiljne kolekcionare da lakše nađu put do onoga što žele.

Koliko ljudi uopšte zanima na primer ko je bio ponuđač za Baltusovu Etidu za portret iz Tereze iz 1939. godine? (To je bio trgovac iz Ženeve Marc Blondeau, za svakog ko vodi evidenciju).

Digitalizujući zapise četvrt veka, Ber je izgradio moćno oruđe za filtriranje podataka koji je nekada bio ekskluzivna nadležnost trgovaca, savetnika i aukcijskih kuća. Naime, svako ko ima 200 dolara za pretplatu može pronaći vlasnika, ili barem predstavnika vlasnika, nekih od najpoznatijih umetničkih dela na planeti. Jednako važno, podaci o nedovoljnom broju ponuđenih predmeta artikulišu one koji bi hteli da kupe jedno od ovih umetničkih dela, ali možda još nisu, predstavljajući tako potencijalno unosnu priliku za prodaju.

„Stalno pratimo ko kupuje, a ko želi da ide ispod cene“, kaže Ebigejl Ašer (Abigail Asher), suosnivačica Guggenheim-a, Asher, Associates, čije je prvo pojavljivanje u Baerovoj bazi podataka datirano 1997. godine, i dodaje da je to deo opšteg razumevanja tržišta.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...