Od početka pandemije u Srbiji zatvoreno 200 turističkih agencija

Šta se dešava sa aranžmanima i novcem ukoliko agencija stavi ključ u bravu?

BiznisSrbijaTurizamVesti

27.6.2021 12:01 Autor: Marija Jovanović

Šta se dešava sa aranžmanima i novcem ukoliko agencija stavi ključ u bravu? Šta se dešava sa aranžmanima i novcem ukoliko agencija stavi ključ u bravu?
Od ukupno 600 registrovanih agencija u Srbiji, od početka pandemije do januara ove godine zatvoreno je 200 agencija, ostalo je 400, a kako stvari... Šta se dešava sa aranžmanima i novcem ukoliko agencija stavi ključ u bravu?

Od ukupno 600 registrovanih agencija u Srbiji, od početka pandemije do januara ove godine zatvoreno je 200 agencija, ostalo je 400, a kako stvari stoje broj onih koji opstaju lagano se smanjuje, kaže za Biznis.rs predstavnica Udruženja turističkih agencija Srbije Valentina Lipovac.

“Udruženje je upravo zbog uvida u stanje sa agencijama u januaru zatražilo i dobilo podatke o trenutnom broju agencija od APR. Određen broj agencija je privremeno iz statusa organizatora prešao u status posrednika putovanja ili ‘zamrzao’ status dok se situacija sa osiguravačima i pandemijom ne privede kraju”, navodi naša sagovornica.  

Na pitanje šta se dešava sa putovanjima ukoliko se agencija zatvori ili ode u stečaj pošto se često može čuti kako putnici ostaju i bez novca i bez aranžmana, predstavnica UTAS objašnjava da putnik prvo treba da kontaktira agenciju, obavezno u pisanoj formi, a ukoliko ne dobije odgovarajuće rešenje, da se obrati turističkoj inspekciji na turisticka.inspekcija@mtt.gov.rs . 

Globus
Foto: Shutterstock

“Kada agencija ode u stečaj, turistička inspekcija vrši inspekcijski nadzor i obaveštava putnike da aktiviraju svoju garanciju, sva putovanja su osigurana, tako da nadoknada štete ide predviđenim koracima do naplate”, ističe Lipovac.

Kada je reč o drugim pritužbama putnika, ona navodi da se one najčešće odnose na smeštaj, udaljenost od plaže ili mesto boravka u vili koja nije navedena pri sklapanju ugovora o putovanju.

“Ovo je retka pojava jer je internet umnogome olakšao informisanje putnika, pa vrlo lako mogu proveriti navedene smeštajne kapacitete u ponudi. U ovakvim slučajevima putnik koji putuje preko agencije najpre se obraća predstavniku na destinaciji, a po povratku u zemlju, obraća se agenciji i turističkoj inspekciji. Iz tog razloga, upravo da bi se prigovori sveli na najmanju moguću meru, većina agencija na svojim sajtovima postavlja slike smeštaja sa naznačenom udaljenošću od plaže i detaljima kao što su klima uređaj, terasa, odvojena kuhinja od trpezarije i slično”, objašnjava naša sagovornica i dodaje da oni koji nisu ulili sigurnost i poverenje svojim putnicima ne mogu dugo da opstanu u poslu.

“Nažalost, ugrožen je i određen broj agencija koje su stabilno i odgovorno poslovale ali su zbog problema sa ino partnerima i hotelijerima zapale u probleme sa smeštajem ili nerealnim podizanjem cena”, zaključuje Lipovac.

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.