Srbija kargo uzima kredit od EBRD za nabavku novih voznih sredstava

Nepoznata prosečna starost domaćih lokomotiva

BiznisInfrastrukturaSrbijaU fokusuVesti

8.7.2022 09:45 Autor: Redakcija Biznis.rs 6

Nepoznata prosečna starost domaćih lokomotiva Nepoznata prosečna starost domaćih lokomotiva
Imajući u vidu različitost tipova i serija lokomotiva, kao i vremenski raspon u godinama proizvodnje, a koje su ispravne i u funkciji, odnosno u... Nepoznata prosečna starost domaćih lokomotiva

Imajući u vidu različitost tipova i serija lokomotiva, kao i vremenski raspon u godinama proizvodnje, a koje su ispravne i u funkciji, odnosno u saobraćaju, prema rečima nadležnih u preduzeću Srbija kargo, teško je definisati prosečnu starost lokomotiva u domaćem voznom parku.

Iz te firme ističu da je za svako vozno sredstvo definisan obim radova u redovnoj opravci, te da je nakon redovne opravke vučno vozno sredstvo u saobraćaju narednih 12 godina, kada mu sledi ponovo redovna opravka, prenosi Danas.

„Od svog formiranja kao nezavisnog železničkog društva, Srbija kargo je izvršio redovnu opravku na 20 elektro i dizel lokomotiva. U našim radionicama izvršena je redovna opravka na 12 lokomotiva raznih serija, dok je na preostalih osam lokomotiva, redovna opravka urađena kod remontera. Od jeseni je u planu je da se sredstvima iz kredita krene u redovnu opravku još oko 13 lokomotiva, s tim što je u planu da se opravka većih agregata obavlja kod remontera, a sam rad na lokomotiva u radionicama Srbija karga, čime će se povećati broj ispravnih i pouzdanih lokomotiva u saobraćaju“, objašnjavaju iz tog preduzeća.

Srbija kargo u svom voznom parku poseduje 171 lokomotivu, od čega su 96 elektro i 75 dizel lokomotive, a od kojih su 43 lokomotive namenjene za manevru.

„Trenutan broj lokomotiva koje su proizvedene do kraja 80-tih godina je 105, a od preostalog broja lokomotiva iz voznog parka 38 je modernizovano posle 2000. godine, dok je 28 lokomotiva nabavljeno nakon 2000. godine. U periodu od 2018. i 2019. godine Srbija kargo je kupio 16 novih višesistemskih Vektron lokomotiva od renomirane firme Siemens, koje predstavljaju nešto najsavremenije što u ovom trenutku železničko tržište nudi, a za čiju su kupovinu sredstva obezbeđena iz kreditnog aranžmana sa Evropskom bankom za obnovu i razvoj (EBRD)“, navode sagovornici Danasa.

Kupovina 16 Vektron lokomotiva jeste, kako kažu, poruka da žele da ostanu lider u prevozu robe u ovom delu Evrope i Zapadnog Balkana, da prate najsavremenije evropske trendove u železničkom svetu, kako bi sa modernizovanim i rekonstruisanim prugama, modernizovanim voznim parkom, postali neizostavni deo evropske mreže pruga i evropskog železničkog sistema.

„Održavanje lokomotva se sprovodi prema pravilniku za održavanje vozila, koji je donela Direkcija za železnicu, zatim prema uputstvu za održavanje vučnih vozila, koji je interni dokument preduzeća i na osnovu dosijea za svako vozilo, u kome se definišu rokovi i obim redovnog održavanja za svako vozno sredstvo“, objašnjavaju iz domaćeg preduzeća.

Dodaju da sa trenutnim brojem zaposlenih i raspoloživom količinom rezervnih delova Srbija kargo uspeva da održi potreban broj ispravnih vučnih vozila u saobraćaju i zadovoljava potrebe komintenata za prevoz robe železnicom.

Srbija kargo će u septembru potpisati ugovor o kreditu sa EBRD za nabavku novih 10 dizel lokomotiva, od kojih su četiri lokomotive za vuču vozova, šest lokomotiva za manevru, kao i 50 plato vagona kontejnera. U sklopu kreditnog aranžmana predviđen je i remont i modernizacija 1.250 vagona raznih serija.

  • GOCA BG

    8.7.2022 #1 Author

    Najveci broj lokomotiva je ne iz 80ih nego posleratna,a 21 vek je…

    Odgovori

  • Milovan94

    9.7.2022 #2 Author

    Treba modernizovati lokomotive i onako su stare

    Odgovori

  • MARA

    9.7.2022 #3 Author

    Bas me zanima koliko će ove nove da izdrže..

    Odgovori

  • Moon

    10.7.2022 #4 Author

    Ćira jos uvek radi

    Odgovori

  • Anna

    10.7.2022 #5 Author

    Prosečna starost lokomotiva je 50-60 godina. A i te „nove“ koje će da kupe idu na dizel – znači i one su stare 10-15 godina.

    Odgovori

  • VILENJAK

    11.7.2022 #6 Author

    Lokomotive iz doba Jure. 😂

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.