Prehrambena kompanija povećava cene kako bi podstakla prodaju

Nestle proizvodi u prva tri meseca 2022. godine poskupeli oko pet odsto

BiznisPoslovanjeVesti

21.4.2022 19:22 Autor: Redakcija Biznis.rs 11

Nestle proizvodi u prva tri meseca 2022. godine poskupeli oko pet odsto Nestle proizvodi u prva tri meseca 2022. godine poskupeli oko pet odsto
Kompanija Nestle podigla je cene svojih proizvoda za više od pet odsto u prva tri meseca ove godine sa ciljem da obuzda inflaciju na... Nestle proizvodi u prva tri meseca 2022. godine poskupeli oko pet odsto

Kompanija Nestle podigla je cene svojih proizvoda za više od pet odsto u prva tri meseca ove godine sa ciljem da obuzda inflaciju na cene roba preko potrošačkih cena za brendirana dobra.

Iz najveće prehrambene kompanije na svetu saopšteno je da su cene proizvoda povećanje za 5,2 odsto u prvom kvartalu, uzrokujući tako organski rast prodaje od 7,6 odsto, što je ispred očekivanja analitičara, piše Financial Times. 

Generalni direktor kompanije Mark Šnajder (Mark Schneeider) rekao je da je povećanje cena izvršeno na odgovoran način, te da je samim tim i potražnja bila održiva. On je dodao da troškovi zajedno sa inflacijom oštro rastu i upozorio da će u toku godine biti neophodno dalje kalibrisanje cena.

Najveći rast cena zabeležen je u Severnoj i Južnoj Americi, u kojima su proizvodi kompanije Nestle poskupeli 8,5 i 7,7 odsto.

I pored ovog povećanja i pritisaka na cene, prehrambena kompanija je ostala pri pređašnjim očekivanjima za čitavu godinu. Čelnici kompanije navode da očekuju organski rast prodaje od oko pet odsto i povećanje osnovnog trgovinskog profita između 17 i 17,5 odsto. 

Pored kompanije Nestle, cene je za pet odsto povećala i korporacija Procter & Gamble, čime je postigla najveći rast prodaje u prethodne dve decenije. Heineken, druga najveća pivara na svetu, takođe beleži povećanje cena od 5,2 odsto. 

Objava kompanije Nestle ne uključuje njeno poslovanje u Rusiji, koje će, kako je navedeno prošlog meseca, biti svedeno na prodaju osnovnih namirnica kao što su formula za bebe i medicinska ishrana. Poslovanje u Rusiji je imalo oko dva odsto udela u ukupnim prihodima kompanije. 

Kako se navodi u izveštaju kompanije, ona je ostvarila prodaju u vrednosti od 22,2 milijarde švajcarskih franaka (23,4 milijarde dolara). 

  • GAGA

    21.4.2022 #1 Author

    U Srbiji je sve poskupelo minimum 30%

    Odgovori

  • SNEZANA

    22.4.2022 #2 Author

    Iskreno sve je poskupelo znatno,tako da je sasvim ocekivano…

    Odgovori

  • SUNCOKRET

    22.4.2022 #3 Author

    Slobodno nek poskupljuju te GMO proizvode ne treba ni kupovati.

    Odgovori

  • LJUBIŠA

    22.4.2022 #4 Author

    Sirovine, logičan sled poskupljenja

    Odgovori

  • kaćica

    22.4.2022 #5 Author

    Cene samo rastu.

    Odgovori

  • BOLEK

    22.4.2022 #6 Author

    Bice jos skuplje

    Odgovori

  • GOCA BG

    23.4.2022 #8 Author

    Necemo sigurno procitati da je nesto pojeftinilo…

    Odgovori

  • Milovan94

    24.4.2022 #10 Author

    Sve je poskupelo tako da me ništa ne čudi i za nestlove proizvode.

    Odgovori

  • TINA

    24.4.2022 #11 Author

    Oni nisu toliko ni bitni. Nek poskupljuju

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.