NOVA PRAVILA ZA BORAVAK U DOMAĆIM HOTELIMA I SPA CENTRIMA I u bazenu obavezna distanca
BiznisIzdvajamoSrbijaTurizamU fokusuVesti
19.5.2020 12:38 Autor: Marija Jovanović
Pandemija korona virusa jenjava kako u Evropi, tako i u Srbiji. Situacija se polako stabilizuje što je kod mnogih ljudi probudilo nadu da će ipak uspeti da iskoriste svoje godišnje odmore, ako ne u inostranstvu, onda makar u Srbiji.
Protokoli se iz dana u dan menjaju, pojavljuju se različite informacije, a Privredna komora Srbije objavila je pravila Instituta za javno zdravlje „Dr Milan Jovanović Batut“ koja će važiti za sve one koji budu posetili domaće hotele, turističke agencije, bazene i spa centre.
Pored striktnih mera koja se tiču održavanja svih objekata – dezinfekcije prostorija pre i nakon posete, obaveznih dezobarijera na svim ulazima, za sve posetioce neophodno je obezbediti kompletna sredstva za dezinfekciju, a kako bi se zaštitili i gosti i zaposleni veštačka ventilacija i centralna klimatizacija zabranjena je u svim objektima, dok je redovno provetravanje svih prostorija obavezno.
Čišćenje soba po posebnim procedurama
Higijeni u hotelskim sobama biće posvećena posebna pažnja. Čišćenje će se obavljati u skladu sa postojećim procedurama, uz mogućnost prilagođavanja u dogovoru sa zahtevima gostiju.
Sve površine koje se često dodiruju, kao što su ormarići, stolovi, stolice, telefoni, kvake, a posebno kupatila moraju se detaljno očistiti nakon svake smene gostiju. Prljava posteljina pakuje se u posebne kese i mora se voditi računa da se ne meša sa čistom posteljnom i peškirima, naročito ukoliko ne postoje odvojena kolica za čist i prljav veš.
Otpad se odlaže u kante za smeće sa pedalom za nožno otvaranje kako bi se izbeglo dodirivanje provršine kante.
Pri dolasku i odlasku gostiju u grupama, hoteli su dužni da rad organizuju tako da se grupe gostiju ne sreću, odnosno da između grupa ostane dovoljno vremena za čišćenje i dezinfekciju. Gostima se preporučuje da ukoliko je moguće obave onlajn prijavu u hotel, kao i da najave odjavu dan ranije kako bi se smanjilo čekanje na recepciji.
Poslovni sastanci sa obaveznom pauzom
Ukoliko se prostorije u sklopu hotela koriste za održavanje sastanaka, posle svakog sastanka neophodno je obezbediti pauzu u trajanju od najmanje jednog sata, a tokom pauze obavezno je da se prostorije očiste i dezinfikuju, naročito površine koje se često dodiruju – radni stolovi, tastaure kompjutera, telefoni. Preporučljivo je izbegavanje služenja hrane, dok će se voda i sokovi služiti u originalnoj ambalaži koja je prethodno oprana.
I u bazenu neophodna distanca od dva metra
Oni koji žele da se opuste na bazenima i u spa centrima moraće da ispoštuju pravila održavanja međusobne fizičke distance od dva metra u svim prostorijama, kao i u vodi bazena.
Broj ljudi kojima je dozvoljen boravak biće proporcionalan tako da se omogući održavanje udaljenosti. Preporučuje se nošenje maske tako da prekriva nos, usta i bradu i to svuda osim u prostoru oko bazena, u bazenima i spa zoni jer u vlažnoj sredini maska brzo ovlaži i gubi zaštitnu ulogu. Zato je tokom boravka obavezno držanje distance od dva metra.
Nošenje kape je obavezno, kao i tuširanje pre ulaska i nakon izlaska iz bazena. Preporuka je da kafeterije i slični prostori gde se služe voda, sokovi ili hrana, a koji se nalaze u sklopu spa zone ili u prostoru pored bazena, ne rade do daljnjeg.
Prevoz putnika na tačno određenim mestima i sa maskama
Vozači, turistički vodiči i putnici dužni su da prilikom putovanja sve vreme nose maske koje redovno moraju da menjaju. Kada je reč o rasporedu putnika unutar vozila, preporučuje se da se između putnika nalazi po jedno mesto, odnosno da putnici sede dijagonalno ili „cik-cak“ jedan u odnosu na drugog. Raspored mora da bude takav da putnici ne budu okrenuti licem jedan ka drugom.
Prilikom dezinfekcije i čišćenja prevoznog sredstva posebna pažnja moraće da obrati na držače i rukohvate, prozorska stakla, kao i na naslone za glavu i ruke putnika, koje je potrebno dezinfikovati sredstvima na bazi alkohola. U vozilima se ne savetuje koršćenje klima uređaja i ukoliko je moguće prozore treba držati otvorene, a vozilo provetravati pre i nakon vožnje, kao i prilikom svakog stajanja.
Obavezno je održavanje higijene kabine vozača i to više puta dnevno, a preporučuje se i postavljanje fizičke barijere između vozačkog mesta i putnika. Ukoliko to nije moguće, prvi red iza vozača ne treba da se koristi za prevoz putnika. Obavezna dezinfekcija ruku neophodna je pre ulaska i nakon izlaska iz vozila, a naročito posle stavljanja prtljaga u prtljažnik.
Turističke agencije po 15 minuta sa jednim klijentom
Posebna pravila važe za turističke agencije koje ove nedelje počinju sa radom u svojim kancelarijama. Pored dezobarijera i obavezne dezinfekcije prostorija, agencija je dužna da omogući fizičku udaljenost klijenata od dva metra u svim prostorijama, osim ako su u pitanju članovi jedne porodice.
Na šalterima je neophodno da obezbede održavanje propisane fizičke udaljenosti između zaposlenih i klijenata, a samu dužinu kontakta da svedu na manje od 15 minuta. Ukoliko to nije moguće, dužne su da postave vertikalne barijere od pleksiglasa ili sličnog materijala koji je pogodan za čišćenje i dezinfekciju.