Nove Barbike biće izrađene od 100 odsto reciklirane plastike
EkologijaLifestyleU fokusuVestiZanimljivosti
12.6.2021 10:39 Autor: Redakcija Biznis.rs
Kompanija igračaka Mattel lansira novu liniju lutki Barbika (Barbie) napravljenih od plastike, s tim što će iskoristiti materijal koji je prethodno dat na reciklažu, prenosi CNN business. Na taj način plastika neće završiti u okeanu. Kako navode iz kompanije, kolekcija „Barbie Loves the Ocean“, koja ima letnju temu, dolazi u pakovanju sa tri lutke i setom za igranje odbojke na plaži.
Kompanija igračaka udružiće se sa kompanijom za reciklažu plastike Envision Plastics, a materijal će nabavljati iz područja na meksičkom poluostrvu Baja, koje pokušava da ublaži zagađenost plastičnim otpadom.
„Naši napori za održivost predstavljaju sledeći korak u Barbikinoj društvenoj misiji i evoluciji“, saopštila je za CNN Business viša potpredsednica kompanije Mattel (MAT) i globalna šefica portfelja kompanije Barbie and Dolls Lisa Meknajt ( Lisa McKnight).
„Da bismo pokazali dobar primer sledećim generacijama, moramo se založiti za zaštitu planete, smanjenje negativnih uticaja na životnu sredinu i promocije održivog razvoja“, dodala je ona.
Svaka lutka u kompletu „Barbie Loves the Ocean“ košta 10 dolara, s druge strane komplet za igranje odbojke na plaži košta 20 dolara, dok set za početni asortiman iznosi 10 dolara. U okviru Barbi serije i vloga na YouTube, Mattel će izdanje lutaka upariti sa novim video zapisom pod nazivom „Barbi objašnjava na koji način možemo zaštititi planetu“.
Nova linija Barbi su poslednji Mattelov potez u postizanju ciljeva održivosti. Naime, 76-godišnja kompanija za igračke prethodno se obavezala da će do 2030. godine u svim svojim proizvodima i ambalaži koristiti 100 odsto reciklirane, reciklirajuće ili plastične materijale na biološkoj osnovi.
U maju je kompanija igračaka najavila da pokreće program nazvan „Mattel Playback“, koji podstiče potrošače da Mattelu pošalju svoje stare igračke, a kompanija može ponovo koristiti materijale za svoje buduće proizvode. Program je počeo sa Barbi i još dve marke Mattel – Matchbook i MEGA igračke, a pomenuti brendovi biće dodavani prilikom proizvodnje.
Pandemija je stvorila nepredviđeni porast potražnje za igračkama dok su se roditelji igrali sa decom kod kuće. Mattel nije jedini kad su ekološka zalaganja u pitanju, jer mnoge velike kompanije za igračke pokušavaju da postanu ekološki prihvatljivije, nakon decenija oslanjanja na ekološki destruktivnu plastiku u svojim proizvodima i ambalaži.
Pronalaženje alternativa za plastiku je presudno za borbu protiv klimatskih promena, a usvajanje „ekološki prihvatljivog“ marketinga i proizvoda važno je za kompanije, jer su potrošači sve svesniji kako njihov izbor utiče na planetu, piše CNN business.