NOVI BORD DIREKTORA, LISTIRANJE NA BERZI I STRAH KOD KONKURENCIJE Stellantis kreće u bespoštednu poslovnu trku

AutomobiliLifestyleSvetVesti

18.1.2021 13:42 Autor: Marko Miladinović

NOVI BORD DIREKTORA, LISTIRANJE NA BERZI I STRAH KOD KONKURENCIJE Stellantis kreće u bespoštednu poslovnu trku NOVI BORD DIREKTORA, LISTIRANJE NA BERZI I STRAH KOD KONKURENCIJE Stellantis kreće u bespoštednu poslovnu trku
Spajanjem kompanija Fiat Chrysler Automobiles (FCA) i PSA Peugeot stvoren je četvrti po veličini proizvođač automobila na svetu, Stellantis, u dogovoru vrednom 52 milijarde... NOVI BORD DIREKTORA, LISTIRANJE NA BERZI I STRAH KOD KONKURENCIJE Stellantis kreće u bespoštednu poslovnu trku

Spajanjem kompanija Fiat Chrysler Automobiles (FCA) i PSA Peugeot stvoren je četvrti po veličini proizvođač automobila na svetu, Stellantis, u dogovoru vrednom 52 milijarde američkih dolara.

Pod njegovim okriljem su se, tako, našli globalno prepoznati brendovi i nekadašnji nacionalni simboli, kao što su Fiat, Chrysler, Peugeot, Citroën, Opel, Dodge, ali i marke manje poznate po masovnoj tražnji, a više po luksuzu koji pružaju – na primer, Maserati ili Jeep – sve u svemu, ukupno 11 različitih automobilskih imena sa dugom istorijom.

Uspostavljanje upravnog odbora nove kompanije vratilo je neka poznata lica iz ovog sveta u žižu interesovanja, pre svega pripadnike porodica Anjeli i Pežo koji su bili decenijama na čelnim pozicijama kompanija Fiat i Peugeot. Takođe, kao izvršni direktor Stellantisa imenovan je Karlos Tavarez (Carlos Tavares), dosadašnji CEO PSA grupacije.

Tavarez je od ranije poznat kao direktor sklon uštedama, između ostalog i kroz gašenje nekada popularnih brendova, kao i proizvodnih pogona. Prema njegovim rečima, ipak, do zatvaranja fabrika u prvom trenutku ne bi trebalo da dođe jer će, „spajanje dve velike grupacije u startu dovesti do ušteda koje se procenjuju do pet milijardi dolara“.

Poznavaoci trendova u automobilskoj industriji, međutim, očekuju da će najmanje dve robne marke automobila videti kraj svoje tržišne trke. Kao prvi na toj „listi za odstrel“ vide se Chrysler i Vauxhall.

S druge strane, direktna konkurencija pomalo zazire od kreiranja novog giganta. Mediji iz SAD prenose reakcije neimenovanih ljudi iz General Motorsa koji očekuju da će Stellantis imati lakši pristup i bolju pokrivenost američkog tržišta za brendove koji se tradicionalno smatraju evropskim, poput Fiata, Opela, Peugeota ili Citroën.

Pored toga, Berze u Milanu i Parizu danas su listirale akcije nove kompanije, dok se isti potez na Njujorškoj berzi očekuje sutradan, zbog pauze zbog obeležavanja praznika Dana Martina Lutera Kinga (Martin Luther King Day).

Sutrašnje listiranje u Njujorku biće prilika i za prvo zvanično obraćanje Karlosa Tavareza na novoj poziciji, i predstavljanje dugoročnih planova fracusko-italijansko-američke kompanije. Poznavaoci prilika očekuju da će oni podrazumevati pre svega popravljanje izuzetno loše tržišne pozicije kompanijinih automobilskih brendova na azijskom tržištu.

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.