Završetak svih radova najavljen za naredne tri godine

Novi deo terminala na beogradskom aerodromu povećava bezbednost putnika

BiznisInvesticijeSrbijaTurizamVesti

15.4.2022 08:01 Autor: Julijana Vincan 5

Novi deo terminala na beogradskom aerodromu povećava bezbednost putnika Novi deo terminala na beogradskom aerodromu povećava bezbednost putnika
Novoizgrađeni deo Terminala 2 Aerodroma Nikola Tesla u Beogradu zvanično je otvoren za putnike u sredu, 13. aprila. Generalni direktor beogradskog aerodroma Fransoa Berizo... Novi deo terminala na beogradskom aerodromu povećava bezbednost putnika

Novoizgrađeni deo Terminala 2 Aerodroma Nikola Tesla u Beogradu zvanično je otvoren za putnike u sredu, 13. aprila.

Generalni direktor beogradskog aerodroma Fransoa Berizo (Francois Berisot) tom prilikom je izjavio da rat u Ukrajini nije uticao na razvoj i planove kompanije kada je reč o ulaganjima, ali i naglasio da se putnici vraćaju putovanjima.

Kako je za Biznis.rs objasnio osnivač i urednik vazduhoplovnog portala Tango Six Petar Vojinović, beogradski aerodrom je i pre puštanja u rad dograđenog dela Terminala 2 imao dovoljan kapacitet.

„Na aerodromu, naravno, nije bilo velikih gužvi, ali nije to poenta već višegodišnji proces povećanja kapaciteta koji će se za nekih 10 do 15 godina meriti sa više miliona putnika. To je bio jedan od uslova koncesije i koncesionar beogradskog aerodroma uradio je najlogičniju moguću stvar koja je fizički bila izvodljiva, a to je bilo produžavanje C kraka terminala 2, ne bi li obezbedio neometan rast kapaciteta u infrastrukturnom smislu“, obrazložio je naš sagovornik.

Foto: Beta

Vojinović smatra da je ono bitnije što se dogodilo ovim proširenjem zapravo to što je prvi put od osnivanja aerodroma došlo do razdvajanja dolaznih i odlaznih putnika u formi izgradnje dolaznog sprata koji će biti duž oba terminala, dakle i na kraku C i na kraku A, čime će se povećati bezbednost i tok putnika.

„Deo te priče o povećanju bezbednosti metodom razdvajanja odlazećih i dolazećih putnika takođe je i druga bitna primetna promena, a to je vraćanje centralizovane bezbednosne kontrole putnika ispred pasoške kontrole, kao što je bilo nekada. Odnosno, lična kontrola putnika skenerima prtljaga i tela neće biti u svakom gejtu, već pre nego što se uopšte uđe u ceo taj deo terminala za putnike, ispred pasoške kontrole“, naveo je Vojinović.

Prema njegovim rečima, razdvajanje putnika pomaže konceptu da će sve to biti mnogo jednostavnije i brže, jer sledeći deo rekonstrukcije je onaj ispred terminala, pre nego što se pređe pasoška kontrola.

„Takođe, tu će aerodrom da izgleda potpuno drugačije, napraviće se mnogo prostranija centralizovana objedinjena kontrola skeniranja prtljaga i putnika“, ističe Petar Vojinović.

Foto: Beta

Kako je saopšteno sa Aerodroma Nikola Tesla, novi deo terminala, ukupne površine 13.600 kvadratnih metara, ima dodatnih osam čekaonica sa avio-mostovima i pet čekaonica za ukrcavanje u avione na izdvojenim parking pozicijama, tako da na C strani sada ima ukupno 19 gejtova.

„To su najbitnije promene – eliminacija HD kontrola pred gejtovima, novi sprat, razdvajanje putnika i uvećanje kapaciteta, odnosno produžavanje C kraka koji je dobio nekoliko novih gejtova i razne neke infrastrukturne stvari“, naveo je naš sagovornik.

Iz kompanije Vinci završetak svih radova na modernizaciji aerodroma najavljuju za tri godine, a cilj je da Aerodrom Nikola Tesla postane glavno čvorište u regionu Jugoistočne Evrope, jer bi putnički terminal trebalo da bude proširen na 40.000 kvadratnih metara.

U planu su i novi avio mostovi, nove umetnute piste i kompletno renoviranje postojeće piste. Plan je da beogradski aerodrom, kada se radovi završe, opslužuje do 15 miliona putnika godišnje.

Da podsetimo, Vinci Airports potpisao je 22. marta 2018. godine sa Vladom Republike Srbije ugovor o 25-godišnjoj koncesiji Aerodroma Nikola Tesla. Ugovor podrazumeva finansiranje, razvoj kroz izgradnju i rekonstrukciju, zatim održavanje i upravljanje infrastrukturom aerodroma.

Koncesionar je preuzeo operativno upravljanje aerodromom 22. decembra 2018. godine.

  • NINO

    15.4.2022 #1 Author

    Lepo i korisno. Samo nek se gradi, konstruise, rekonstruise….

    Odgovori

  • GOCA BG

    16.4.2022 #2 Author

    Znacajno i korisno…

    Odgovori

  • MAJALG

    17.4.2022 #3 Author

    Lepo bi bilo da krajnji rezultat bude takav da svi imaji koristi od sredjivanja aerodroma treba da pratimo trendove u da nas aeroerom bude jedan od modernijih u jugoistocnoj evropi.

    Odgovori

  • DANIJELA

    17.4.2022 #4 Author

    Napokon da lici na neki veliki evropski aerodrom.

    Odgovori

  • DASHA

    1.8.2023 #5 Author

    Sjajnoooo

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...