Kako raste broj vakcinisanih, građani slobodnije provode vreme van svojih domova

Očekivan rast maloprodaje tokom praznika

AnalizaLifestyleNovacSvetU fokusuVestiZanimljivosti

30.12.2021 13:16 Autor: Julijana Vincan 0

Očekivan rast maloprodaje tokom praznika Očekivan rast maloprodaje tokom praznika
Maloprodaja tokom praznika zabeležiće u Sjedinjenim Američkim Državama rast od sedam do devet odsto u ovoj godini u odnosu na prethodnu, pokazuju podaci istraživanja... Očekivan rast maloprodaje tokom praznika

Maloprodaja tokom praznika zabeležiće u Sjedinjenim Američkim Državama rast od sedam do devet odsto u ovoj godini u odnosu na prethodnu, pokazuju podaci istraživanja Deloitte-a, koje je sprovedeno kroz anketu više od 4.000 američkih potrošača i 30 rukovodilaca najvećih američkih maloprodajnih kompanija.

U godišnjoj prognozi pomenute konsultantsko-revizorske kompanije, projektovani rast prodaje preko interneta tokom praznika iznosi od 11 do 15 odsto u odnosu na prazničnu sezonu prošle godine.

„Očekujemo intenzivnu ličnu potrošnju tokom predstojeće praznične sezone. Kako raste broj vakcinisanih građana i svi sa više samopouzdanja provode vreme van svojih domova, vrlo verovatno će doći i do povećanja potrošnje u oblasti usluga, uključujući ugostiteljske i turističke usluge, dok će potrošnja dobara ostati stabilna“, ocenila je direktorka u sektoru revizije Deloitte-a, Verica Najdanović.

Ona je dodala da će ujednačeno opadanje štednje do nivoa iz perioda pre pandemije korona virusa podržati ličnu potrošnju, i na taj način doprineti visokom obimu maloprodaje tokom ove praznične sezone. Takođe, prema njenim rečima, nastaviće se i rast prodaje putem interneta, jer se potrošači kontinuirano sve više opredeljuju za kupovinu preko interneta u svim kategorijama.

Prema podacima Republičkog zavoda za statistiku (RZS), promet robe u trgovini na malo u novembru ove godine, u odnosu na isti mesec prethodne godine, veći je u tekućim cenama za 21,2 odsto, a u stalnim cenama za 10 procenata.

Dodaje se da je, ukoliko se uporede prvih jedanaest meseci sa istim periodom prošle godine, promet robe u trgovini na malo veći u tekućim cenama za 15,2 odsto, a u stalnim cenama za 10,1 procenat.

Šoping kolica
Foto: Pixabay.com

Podaci Deloitte-a dostavljeni našoj redakciji pokazuju da će ukupan promet u SAD tokom praznika iznositi između 1,28 i 1,3 biliona dolara u periodu od novembra do januara. Takođe se predviđa da će trgovina preko interneta ostvariti ukupan promet od 210 do 218 milijardi dolara ove sezone.

Između novembra prošle godine i januara 2021. godine, po podacima Statističkog biroa SAD, maloprodaja je zabeležila rast od 5,8 odsto i ostvarila ukupan promet od 1,19 biliona dolara.

„Rast prodaje tokom praznične sezone 2021. godine jeste odraz kontinuiranog rasta. Prodaja tokom praznika prošle godine zabeležila je stopu rasta veću od očekivane, od 5,8 odsto. Prognoza za kraj ove godine predviđa visoku stopu rasta u kontekstu već postojećeg uvećanja obima maloprodaje i rasta ličnog raspoloživog dohotka, koji verovatno neće dalje rasti tokom sezone praznika“, istaknuto je u Deloitte-ovom izveštaju.

Međutim, napominje se da širenje novih sojeva virusa i stalna neizvesnost usled pandemije mogu podstaći veću potrošnju dobara.

„Trgovci na malo treba da očekuju uspešnu prazničnu sezonu na svim kanalima prodaje, jer će nivo lične potrošnje ostati visok prema našim projekcijama. Dok je s jedne strane popustila zabrinutost potrošača za zdravlje i bezbednost od prošlogodišnje praznične sezone, navike i ponašanje pri kupovini izazvani pandemijom se nastavljaju. Trgovci koji su fleksibilni u odnosu na promenljiva ponašanja potrošača, nude pogodne mogućnosti za elektronsku i kupovinu u prodavnicama, i ispunjavaju narudžbine, ostvariće rast prodaje tokom ove praznične sezone i u novoj godini“, objasnila je Najdanović.

U izveštaju je naglašeno i da je između novembra 2020. i januara 2021. godine prodaja preko interneta zabeležila rast od 34.8 odsto i ostvarila ukupan promet od 189 milijardi dolara.

Nema komentara. Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Biznis.rs newsletter

Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

Loading...