Osmišljena aplikacija koja staje na put bacanju namirnica
EkologijaPoslovanjePreduzetnikSrbijaU fokusuVesti
27.8.2021 17:25 Autor: Julijana Vincan
Bacanje hrane postao je standard savremenog čoveka u razvijenijim zemljama, a osim što se to često dešava predstavlja i veliki problem kada je reč o očuvanju životne sredine, jer se godišnje u svetu baci na milijarde tona hrane. Upravo zbog ove problematike, gde je ispred jednog otvorenog frižidera zaključeno da će hrana ponovo biti bačena zbog isteka roka trajanja, rođena je ideja o razvoju aplikacije Eat me App.
„Razmišljali smo o tome sa kojim problemom se najčešće suočavamo kao korisnici u domaćinstvu. Došli smo do zaključka da je to problem sveprisutnog bacanja hrane. Naš put i misija koju želimo da sprovedemo je da bacanje svedemo na minimum, a u daljem razvoju na nulu. Činjenica da 40 odsto ukupno proizvedene hrane bude bačeno na svetskom nivou dodatno nas motiviše da te brojke smanjimo, i da u narednim fazama hranu preusmerimo tamo gde je potrebna. Tako smo tokom korona krize i novonastale situacije rada od kuće počeli da sklapamo kockice i vredno radimo na našoj mobilnoj aplikaciji“, izjavila je za Biznis.rs jedna od suosnivačica firme Eat Me App iz Beograda, Sanja Dramićanin.
Ona je naglasila da se sama ideja o osnivanju startapa javila 2019. godine tokom pohađanja Akademije za cirkularnu ekonomiju u organizaciji Privredne Komore Srbije (PKS) i Centra za cirkularnu ekonomiju (CirEkon).
„Tada sam u okviru Akademije radila na jednom veoma zanimljivom projektu hidroponične bašte, odnosno proizvodnje povrća iz vode, gde sam upoznala buduće članove mog tima i moje sadašnje partnere. Eat Me App je u ranoj fazi razvoja i predstavlja softversko rešenje koje za cilj ima prevenciju i smanjenje kućnog otpada od hrane slanjem notifikacija korisnicima o datumu isteka roka namirnica, te omogućava uvid u statistiku o neiskorišćenoj hrani, a što je najvažnije, pokazuje vrednost bačene hrane u novcu“, navela je naša sagovornica.
Kako je dodala, savetima o odgovornijem pristupu prema izboru namirnica, konzumiranju i održavanju, aplikacija ima za cilj da podigne svet potrošača o odnosu prema hrani i utiče na promenu mentalnog modela ponašanja.
„Našim savetima u vidu planiranja kupovine hrane (da ne idete u kupovinu gladni i umorni), kao i receptima, pomažemo korisnicima da svoje namirnice što kreativnije iskoriste. O tome koji značaj naša aplikacija ima govori činjenica da kada dostignemo samo 5.000 korisnika koji će uz aplikaciju smanjiti bacanje za 20 procenata, mereno u količinama hrane to je ušteda od nekoliko tona na mesečnom nivou“, istakla je Dramićanin.
Pročitajte još:
Preduzetnica kaže da su ulaganja bila i finansijska i nefinansijska. Naime, u saradnji sa članovima tima proizveli su prvu verziju, na kojoj su predano radili od početka pandemije do momenta lansiranja.
„Čim smo aplikaciju postavili na Google Play Store, odmah smo dobili lavinu pozitivnih komentara i podrške, iako još uvek nismo investirali u marketing. Takođe, nismo uzimali kredite, finansiranje osnovne faze smo obezbedili iz naših privatnih izvora. Imamo veliku podršku Privredne komore Srbije, a s tim u vezi, naš prvi veliki rezultat je i poziv na učešće na svetskoj izlozbi ’DubaiExpo2020’, koja će se održati u oktobru ove godine u Dubaiju, gde ćemo u paviljonu Srbije imati tu čast da prvi put prikažemo svetu našu aplikaciju“, objasnila je naša sagovornica.
Ne planiraju da menjaju viziju
Dramićanin smatra da će misija njihovog startapa uvek ostati veoma humana i usmerena ka nula otpada i podizanju svesti ljudi o značaju hrane.
„Izmene će postojati, ali sa sigurnošću tvrdim da će to biti samo pozitivne izmene koje će povećati broj korisnika i učiniti ih zadovoljnijim i srećnijim. Naša misija i vizija će uvek biti iste, bez obzira na to ko će želeti da investira u našu poslovnu ideju u sledećoj fazi. Prema našim dosadašnjim saznanjima, naša konkurencija praktično ne postoji. Postoje aplikacije u svetu koje su slično koncipirane, ali uticaj na promenu mentalnog modela ponašanja korisnika kao takav ne postoji nigde u svetu. Takođe, ono što spremamo u sledećoj fazi mogu slobodno reći da će biti prava senzacija i jedinstven koncept u svetu, koji će podrazumevati i tehnološki razvoj, a i platformu deljenja hrane“, napominje suvlasnica firme Eat Me App.
Ono što ovom startapu ide u prilog jeste tendencija sve većih ulaganja na temu zaštite životne sredine. Fondovi EU, Kine i arapskih zemalja odvajaju ogromna sredstva u te svrhe i Dramićanin je sigurna da će, ako domaći fondovi ne mogu da obezbede sredstva, postojati mnogi drugi koji će podržati njihovu ideju i misiju – da se ljudi prema hrani ophode sa više empatije i da planetu naprave lepšim mestom za život.
„Potrebno je biti na pravom mestu u pravo vreme i biti dobro umrežen sa pravim institucijama, u suprotnom sve ide mnogo teže. Kada istinski volite ono što radite, rezultat i uspeh će uslediti pre ili kasnije. Moj tim i ja živimo ovu ideju. Privredna Komora Srbije stalno ima razne podsticaje, besplatne obuke, vidove podrške ženama preduzetnicama, a posebno u IT industriji i ekologiji. Za sada nemamo naše stalne zaposlene, već samo spoljne saradnike, ali očekujem da će se sa prvom investicijom sve to radikalno promeniti, a onda će uslediti i ozbiljan marketing plan koji uključuje povećanje broja korisnika i plasman na tržište. Naš startap je tek u 13. nedelji postojanja i sigurna sam da ćemo imati brojne izazove sa kojima ćemo se suočiti, a isto tako sam sigurna da ćemo ih savladati sa uspehom“, optimistična je naša sagovornica.
Eat Me App doo
CARA LAZARA 5-7, Beograd-Stari Grad, Srbija