Povećani troškovi lanca snabdevanja utiču na profit

Pad vrednosti akcija kompanije Walmart

BerzaBiznisNovacPoslovanjeSvetVesti

17.11.2021 09:23 Autor: Redakcija Biznis.rs

Pad vrednosti akcija kompanije Walmart Pad vrednosti akcija kompanije Walmart
Akcije kompanije Walmart pretrpele su juče najveći pad još od maja, pošto su povećani troškovi lanca snabdevanja potrošili prihod od tromesečnih marži, bez obzira... Pad vrednosti akcija kompanije Walmart

Akcije kompanije Walmart pretrpele su juče najveći pad još od maja, pošto su povećani troškovi lanca snabdevanja potrošili prihod od tromesečnih marži, bez obzira što je najveći svetski trgovinski lanac smanjio svoje godišnje prognoze prodaje i profita, javlja agencija Reuters.

Veliki trgovci u maloprodaji, uključujući Amazon, pokušavaju da obezbede transport proizvoda u Sjedinjene Američke Države uoči vrhunca sezone kupovine koja se očekuje krajem godine.

Uticaj na marže kompanije Walmart pojavio se uprkos naporima da se nadomesti prekid u lancu snabdevanja, naručivanjem proizvoda u SAD unapred.

Akcije kompanije Walmart pale su 2,5 procenta nakon što je bruto marža kompanije u trećem kvartalu pala za 42 bazna poena. Ovaj period obuhvata oktobar, kada su potrošači već počeli da kupuju za predstojeće praznike. Analitičari ističu da bi se umanjene marže Walmarta mogle nastaviti do kraja praznične sezone.

Problemi u lancu snabdevanja ili inflacija mogli bi da dovedu do pada Walmarta za 10-30 baznih poena u odnosu na njegovu bruto maržu u četvrtom kvartalu u SAD, rekao je Greg Melih (Greg Melich) iz Evercora.

Rezultati kompanije Wolmart pokazuju se nakon što je rivalski gigant e-trgovine Amazon smanjio izglede za četvrti kvartal i upozorio na veće troškove tokom perioda praznika.

Iz Wolmarta ističu da su zalihe porasle za 11,5 odsto u trećem kvartalu, nakon što su zvaničnici saopštili da mere preduzete za rešavanje kašnjenja u lukama dobro pozicioniraju kompaniju za praznike. Međutim, neki analitičari rekli su da bi je to na kraju moglo primorati na značajne popuste na praznične proizvode.

Wolmart je u trećem kvartalu držao niske cene da bi privukao kupce. Sa više od 5.000 prodavnica u SAD, veličina kompanije i uticaj na proizvođače da svoje proizvode ponude po nižim cenama su velika prednost kada inflacija dostiže 30-godišnji maksimum.

Kompanija je navela da su povećani prihodi iz njenog promotivnog poslovanja pomogli da se donekle ublaži pritisak na marže u lancu snabdevanja. Prodajni lanci pojačali su oglašavanje potrošačkih brendova, iskorišćavajući bogatstvo svojih podataka o kupcima i prostor na svojim veb stranicama i prodavnicama.

Wolmart je saopštio optimističke prognoze da očekuje da će prodaja u SAD tokom cele godine porasti za više od šest procenata, uz rast od pet do šest odsto u očekivanju povećane potražnje za igračkama i odećom tokom ključne praznične sezone. Očekuje se da će se prilagođeni profit kretati od 6,20 do 6,35 dolara, u odnosu na prethodni raspon od 6,40 dolara po akciji.

U trećem kvartalu, prodaja u američkim prodavnicama porasla je za 9,2 odsto u odnosu na prethodnu godinu, zahvaljujući većoj potražnji namirnica i povećanom interesovanju kupaca. Analitičari su predviđali rast od 7,04 odsto.

Globalno poslovanje Wolmarta poraslo je za skoro 10 odsto, zahvaljujući povećanoj prodaji u Kini i Indiji.

Ukupni prihod je porastao za 4,3 procenta na 140,53 milijarde dolara, što je nadmašilo prognoze i donelo
1,45 dolara po akciji, pet centi više od očekivanja Wall Street analitičara.

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.