Na Balkanu prosečna satnica 21 dolar

Pandemija donela veću potražnju i cenu rada za frilensere u svetu

PreduzetnikSrbijaVesti

13.9.2022 08:32 Autor: Redakcija Biznis.rs 7

Pandemija donela veću potražnju i cenu rada za frilensere u svetu Pandemija donela veću potražnju i cenu rada za frilensere u svetu
Poslednji izveštaj o globalnom prihodu frilensera pokazuje da je prosečna cena radnog sata frilensera porasla za skoro 40 odsto u odnosu na izveštaj iz... Pandemija donela veću potražnju i cenu rada za frilensere u svetu

Poslednji izveštaj o globalnom prihodu frilensera pokazuje da je prosečna cena radnog sata frilensera porasla za skoro 40 odsto u odnosu na izveštaj iz januara 2020. godine, a više od 30 odsto upitanih frilensera kaže da je potražnja za njihovim uslugama veća od početka pandemije.

Takođe, 45 odsto navodi da je potražnja ostala konstantna do danas.

Izveštaj je zasnovan na istraživanju 2.000 frilensera iz više od 100 zemalja, među kojima se nalaze i zemlje Balkana i pruža uvid u njihovo poslovanje od početka pandemije, prenosi Politika.

Na osnovu pomenutog četvrtog izdanja izveštaja kompanije za digitalna plaćanja Payoneer, osim povećanja potražnje i visine plate, navodi se da su najveći porast zabeležile oblasti programiranja, marketinga i finansija, da frilensing nudi više mogućnosti za žene, ali da porast razlike u platama između polova i dalje postoji.

Naime, globalna prosečna cena radnog sata frilensera je sada 28 dolara, što je znatno više od prosečnih 21 dolar, koji je prikazan u Globalnom izveštaju o prihodima frilensera za 2020. godinu.

S obzirom da 40 odsto frilensera naplaćuje više za svoje usluge u odnosu na početak pandemije i da potražnja nastavlja da raste, prilika za nezaposlene da uspeju nikada nije bila veća.

Među zemljama na Balkanu, kako se navodi, situacija je nešto drugačija, te prema anketiranim ispitanicima prosečna cena satnice frilensera je 21 dolar.

Izvor: Freepik.jpg

Najvišu cenu satnice na ovom području naveli su ispitanici između 45 i 54 godine, koja iznosi 26 dolara, a u pogledu nivoa obrazovanja, trećina ispitanika je navela da ima diplomu srednje škole.

Iako je broj žena koje ulaze u svet frilensera porastao, njihove plate zaostaju iza njihovih muških kolega, a taj jaz raste u poslednje dve godine. Rodna razlika u plaćanju među ispitanicima istraživanja najizraženija je u Severnoj Americi, gde žene prijavljuju prosečnu zaradu od 37 dolara po satu, u poređenju sa muškarcima koji su prijavili prosečnu zaradu od 52 dolara po satu.

Žene su prijavile da zarađuju manje od muškaraca u svakom regionu od 100 ispitanih zemalja, osim u Južnoj Americi, gde zarađuju više od svojih muških kolega za četiri dolara po satu, verovatno pod uticajem bolje plaćenih industrija koje su traženije u ovim regionima, navodi se u izveštaju.

Na području Balkana prosečna zarada po satu za žene je 16 dolara, dok su ispitanici muškog pola naveli da je njihova satnica 22 dolara.

Jedan od optimističnijih zaključaka iz izveštaja je da je učešće žena kao frilensera nastavilo da raste i povećalo se sa 24 (Globalni izveštaj za 2020. godinu) na 29 odsto u izveštaju za 2022.

  • Dunja5

    13.9.2022 #1 Author

    Ovo je i očekivano, online svet u napredovanju.

    Odgovori

  • TATJANA

    14.9.2022 #2 Author

    Nije to bas tako idealno

    Odgovori

  • BOJANA

    14.9.2022 #3 Author

    Dobro je što je tako

    Odgovori

  • Emilija

    14.9.2022 #4 Author

    I u toj oblasti su nasi jeftina radna snaga

    Odgovori

  • GOCA BG

    14.9.2022 #5 Author

    Prividno je da je to bas tako…

    Odgovori

  • BIJUTI27

    7.10.2022 #6 Author

    Potpuno očekivano, nekima je ovo i dodatni posao ili sav izvor prihoda

    Odgovori

  • Lolek

    19.10.2022 #7 Author

    Da je tako svima

    Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.