u okviru izgradnje brze pruge

Počeli radovi na rekonstrukciji železničke stanice u Novom Sadu

BiznisInfrastrukturaInvesticijeNovacSrbijaVesti

26.10.2021 11:31 Autor: Redakcija Biznis.rs

Počeli radovi na rekonstrukciji železničke stanice u Novom Sadu Počeli radovi na rekonstrukciji železničke stanice u Novom Sadu
U železničkoj stanici Novi Sad započeti su pripremni radovi na rekonstrukciji stanice, u okviru izgradnje brze pruge Beograd – Novi Sad. Nakon jednomesečnih aktivnosti,... Počeli radovi na rekonstrukciji železničke stanice u Novom Sadu

U železničkoj stanici Novi Sad započeti su pripremni radovi na rekonstrukciji stanice, u okviru izgradnje brze pruge Beograd – Novi Sad.

Nakon jednomesečnih aktivnosti, trenutno su u toku radovi na rušenju postojećeg prvog perona, temelja nadstrešnica i demontaži trećeg staničnog koloseka, dok je rušenje nadstrešnica završeno, saopštila je Infrastruktura železnice Srbije.

Do sada je demontirano i uklonjeno ukupno oko dva kilometra staničnih koloseka, 11 skretnica, zatim kolosečni materijal, kao i tucanik sa prva tri koloseka, kao i 10. i 11. staničnog koloseka.

U okviru uklonjene stanične železničke infrastrukture, demontirano je i skoro 600 metara koloseka sa pruge Novi Sad – Novi Sad Ranžirna.

Železnički saobraćaj se iz Novog Sada nesmetano odvija po četvrtom staničnom koloseku ka Subotici i Somboru.

Prva faza radova u železničkoj stanici Novi Sad obuhvata radove na prva tri stanična koloseka, kao i na 10. i 11. koloseku, zatim izgradnju novog perona i nadstrešnice, kao i delimičnu sanaciju i adaptaciju stanice Novi Sad.

Prva faza rekonstrukcije stanice Novi Sad trajaće do prvog kvartala naredne godine, kako bi pruga za velike brzine Beograd – Novi Sad nesmetano bila puštena u saobraćaj.

Foto: Printscreen

U stanici Novi Sad predviđeni su radovi na sanaciji podova, zidova i krova, kao i energetska sanacija objekta. Takođe, biće zamenjena fasada i stolarija.

Postojeći stanični pothodnik ispod trećeg, četvrtog, petog i šestog koloseka biće produžen i modernizovan, a novi deo pothodnika biće dužine 30 metara i činiće ga i stepenišna konstrukcija, kojima će se izlaziti na novoprojektovani treći i četvrti peron.

Pothodnik će biti dugačak ukupno oko 60 metara, a sa prilaznim stepeništem i liftovima njegova korisna površina iznosiće oko 800 kvadratnih metara.

Predviđeno je i da stanica bude prilagođena osobama sa potrebnim potrebama, što podrazumeva uvođenje dva lifta i rekonstrukciju toaleta.

Infrastruktura železnice Srbije a.d.

NEMANJINA 6, 11000 Beograd (Savski Venac), Srbija

Poslovni prihodi (EUR):
119.148.547,12 (2020)
Broj zaposlenih:
(2020)

Za osobe sa slabijim vidom predviđeno je postavljanje taktilnih vodilica na stazama u stanici.

U skladu sa novim tehnološkim potrebama za prugu velikih brzina, u stanici je predviđena i adaptacija prostorija u kojima će biti smeštena nova signalna i telekomunikaciona oprema, u skladu sa zahtevima korisnika i Idejnim tehnološkim projektom.

Gradilište u železničkoj stanici Novi Sad je ograđeno i onemogućen je pristup trećim licima.

    Biznis.rs newsletter

    Prijavite se na biznis.rs newsletter i budite uvek u toku sa najnovijim finansijskim i ekonomskim temama značajnim za društveni razvoj.

    Vaša e-mail adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.